Alpha Bank Romania este permanent preocupată de asigurarea securității clienților săi în mediul online și continuă campania de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, încurajând consumatorii să fie vigilenți pentru a evita fraudele asociate cumpărăturilor pentru vacanță.
“Pe măsură ce digitalul face parte din ce în ce mai mult din viața noastră, trebuie să fim conștienți de importanța protejării datelor personale și financiare, chiar și când este vorba de vacanță. Le recomandăm clienților noștri să urmeze regulile de securitate cibernetică atunci când își organizează vacanța și achiziționează online pachete turistice, bilete de avion sau fac rezervări pentru cazare sau alte servicii. Să facă acest lucru numai de pe website-uri verificate și să își activeze elementele de verificare biometrică pentru plățile online cu cardul. Hackerii nu iau vacanță, dimpotrivă, în sezonul estival activitatea infractorilor cibernetici se intensifică”, a declarat Florin Brănici, Director Digital Banking și Canale Alternative, Alpha Bank Romania.
Recomandări pentru a-ți proteja informațiile personale și bancare
- Autentifică tranzacțiile efectuate cu cardul pe website-urile comercianților folosind aplicația pentru smartphone care utilizează elementele biometrice (amprentă sau recunoaștere facială).
- Utilizează serviciul de notificări prin SMS din pachetul tău de cont curent ca măsură suplimentară de control și confirmare a tranzacțiilor din contul tău.
- Nu divulga nicio informație sensibilă! Nu te lăsa păcălit de oferte prea bune ca să fie adevărate, care de cele mai multe ori duc către website-uri „fantomă” create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare.
- Comunică cu banca doar prin canalele oficiale: website-ul băncii, aplicațiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store și Google Play și numărul de telefon dedicat. Băncile nu solicită date personale sau bancare prin social media, mesagerie sau email.
- Fii precaut în fața mesajelor alarmiste! O bancă nu trimite niciodată un mesaj prin care îți solicită să accesezi urgent un link pentru a evita blocarea contului/ cardului.
- Nu oferi datele cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN.
- Ai primit un email în legătură cu o comandă despre care nu știi sau despre o rezervare pentru cazare pe care nu ai făcut-o? Ignoră-l sau contactează compania pentru detalii.
Ce trebuie să faci în cazul în care crezi că ești victima unei fraude online?
- Blochează imediat cardul din aplicația de online banking sau apelează numărul de telefon de pe spatele cardului
- Schimbă imediat parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un alt dispozitiv decât cel care a devenit vulnerabil
- Scanează dispozitivul vulnerabil cu un antivirus pentru a depista o posibilă prezență a unui software malițios
- Raportează problema către bancă și/sau organizația din partea căreia ai fost contactat