Anunț pentru toți cei care au centrale termice de apartament! Nimic nu este mai frustrant decât să te întorci acasă și să-ți dai seama că încălzirea nu a pornit. Unul dintre motivele pentru care termostatul nu pare să funcționeze este lipsa de răspuns la comenzi. Acest lucru poate fi cauzat de mai mulți factori, inclusiv o conexiune slabă la sursa de alimentare sau o problemă cu bateria, în cazul unui termostat fără fir.
Aceste sfaturi se aplică termostatelor inteligente, dar dacă aveți orice alt tip, merită să le încercați. Același lucru este valabil și dacă aveți un termostat wireless multizonă sau de încălzire prin pardoseală, potrivit HiveHome.
Cum să rezolvi problema termostatului wireless care nu funcționează:
1. Verificați conexiunea la internet
Ca la majoritatea problemelor de care ne izbim, soluția corectă este adesea cea mai simplă. Încălzirea inteligentă folosește un termostat cu un senzor de la distanță fără fir care se conectează la receptor și funcționează printr-o conexiune la internet.
Deci, la început este bine să verificați dacă WiFi-ul de acasă funcționează. Este cel mai frecvent motiv pentru care termostatul nu se conectează și, prin urmare, nu răspunde la comenzi.
2. Actualizați versiunea aplicației
Ai cea mai recentă versiune a aplicației Hive pe telefon? Acesta este un alt motiv comun pentru care termostatul nu funcționează, deoarece instrucțiunile pe care le introduci în aplicație s-ar putea să nu se înregistreze pe termostat.
Pentru a verifica dacă aveți cea mai recentă versiune, vizitați magazinul de aplicații și căutați un buton de „actualizare”.
3. Analizați pagina de stare a serviciului
Accesați status.hivehome.com pentru a vedea starea aplicației și a site-ului Hive. Acest lucru vă va spune dacă există probleme cu serviciile Hive.
4. Înlocuiți bateriile termostatului inteligent
Dacă niciunul dintre sfaturile de mai sus nu este de ajutor, e timpul să aruncați o privire mai atentă la termostat. Când ați verificat ultima dată bateriile? Când bateriile sunt pe punctul de a se consuma, ar trebui să primiți o alertă și este posibil ca ecranul să nu funcționeze.
Iată cum trebuie să schimbați:
Apăsați clapeta de pe baza termostatului pentru a-l scoate de pe perete.
Deschideți placa din spate a termostatului și înlocuiți cele patru baterii AA.
Închideți placa din spate și agățați-l din nou. Astfel va fi repornit termostatul și ar trebui să ajute la stabilirea unei conexiuni la receptorul termostatului.
5. Verificați dacă nu a fost mutat hub-ul
Termostatul este conectat la smartphone-ul vostru prin intermediul Hive Hub. Așezarea hub-ului poate face o mare diferență în ceea ce privește eficiența. Așa că merită să verificați dacă nu a fost răsturnat, mutat sau pus într-un dulap.
6. Reporniți hub-ul
Pentru a face acest lucru:
Opriți hub-ul de la priza de perete și apoi porniți-l din nou.
Acordați hub-ului 5-10 minute pentru a reporni, apoi accesați tabloul de bord din aplicație
7. Reporniți receptorul
Acest lucru este puțin mai complex, dar este o operațiune pe care o puteți face singur:
1. Opriți centrala de la întrerupătorul de izolare
2. Porniți din nou centrala. Ledul de stare de pe receptor va clipi roz/chihlimbar, apoi verde.
3. Țineți apăsat butonul de încălzire centrală de pe receptor până când ledul de stare clipește roz. Eliberați butonul, apoi apăsați și mențineți apăsat din nou până când ledul este portocaliu intermitent dublu.
4. Pentru a reconecta receptorul la hub, puneți hub-ul în modul de asociere selectând „Instalare dispozitive” în meniul aplicației Hive. Atingeți „Adăugați alt dispozitiv”, apoi „Go” pentru a începe căutarea hub-ului. Lăsați hub-ul să caute până când ledul de stare al receptorului se schimbă în culoarea chihlimbarului.
5. Țineți apăsat butonul „săgeată înapoi” și butonul „meniu” de pe termostat în același timp (acestea sunt butoanele din stânga jos și din mijloc jos de sub cadranul argintiu). Continuați să apăsați aceste butoane până când pe afișajul termostatului apare „Bun venit, în căutare”.
6. Când vedeți „Căutare” dispărând de pe ecran, ledul de stare al receptorului va deveni verde. Termostatul vă va conduce apoi printr-un tur de bun venit.
7. Așteptați cinci minute, apoi accesați tabloul de bord din aplicația Hive și reîmprospătați pagina. Mesajul „offline” nu ar trebui să mai fie afișat pentru încălzire. După ce vedeți din nou un afișaj de temperatură interioară pe termostat, încercați să porniți încălzirea.
8. Dacă încălzirea pornește și luminile de „stare” și „încălzire centrală” sunt verzi, ați terminat!