Hidroelectrica a stornat facturile aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024
Hidroelectrica a informat că facturile emise pentru lunile octombrie și noiembrie 2024 vor fi stornate, iar clienții au început deja să primească facturile aferente acestei perioade, corectate. Într-un comunicat oficial adresat consumatorilor, compania a transmis că măsura a fost impusă de modificările legislative recente referitoare la taxa CfD.
Potrivit informațiilor furnizate pe un grup de Facebook dedicat clienților Hidroelectrica, situația plății facturilor poate fi încadrată în două scenarii, în funcție de statusul actual al balanței de plăți din contul de utilizator al fiecărui client.
„După cum ați putut vedea zilele acestea, au emis și facturile corecte, de fapt au emis o singură factură corectă pentru întreaga perioadă mai sus amintită. Avem următoarele 2 scenarii:
Dacă dvs ați plătit cele 2 facturi „greșite”, atunci în contul dvs iHidro ar trebui să vă apară o sumă cu MINUS, sumă pe care NU trebuie să o plătiți. Acesta e și motivul pentru care nu apare codul de bare pe ultima factură emisă.
Dacă dvs nu ați plătit cele 2 facturi sau doar una din facturi, atunci în contul dvs iHidro ar trebui să vă apară o sumă cu PLUS, sumă pe care trebuie să o plătiți. Pe factura dvs, va apărea codul de bare ca să puteți plăti factura.
Modificări pot apărea în conturile noastre iHidro dat fiind că HE lucrează la situația cu CFD până pe 20 ianuarie, inclusiv”, a scris cineva pe grupul respectiv.
Facturile emise pentru lunile octombrie și noiembrie 2024 au fost stornate de Hidroelectrica din cauza modificărilor legislative care au amânat colectarea contribuției pentru diferență (CfD) de la 1 octombrie 2024 la 1 aprilie 2025. Această contribuție, aprobată de Guvern și avizată de Comisia Europeană, este destinată acoperirii costurilor aferente implementării și operării mecanismului de sprijin pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile sau cu emisii reduse de carbon.
„Dorim să vă aducem la cunoștință că în urma promulgării Legii nr. 312 din 2024 (conform Art. III, alin. 1), este necesar să stornăm facturile emise de S.P.E.E.H. Hidroelectrica pentru consumurile aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024 și să le reemitem, fără a mai include și contribuția CfD. Această campanie de stornare a facturilor clienților casnici și business, respectiv de reemitere a acestora, se va desfășura în perioada 20.12.2024 – 20.01.2025”, este anunțul oficial al Hidroelectrica.
Taxa CfD, ce va fi colectată la o dată ulterioară, constituie un mecanism de sprijin financiar destinat tehnologiilor cu emisii reduse de carbon. Acestea includ surse precum energia eoliană, energia solară, energia hidroelectrică, energia nucleară și utilizarea hidrogenului. Acest mecanism asigură stabilitatea financiară și predictibilitatea esențiale pentru a încuraja investițiile în sectorul energiei regenerabile.
Clienții companiei au primit facturi cu valori negative
Procesul de stornare a generat confuzie în rândul clienților Hidroelectrica, mulți fiind surprinși să primească facturi cu valori negative pentru consumurile aferente ultimelor luni ale anului 2024. Situația a devenit și mai complexă din cauza emiterii unor facturi corecte, care necesită achitarea imediată.
Pentru a evita neclaritățile, clienții sunt încurajați să verifice informațiile din conturile lor iHidro și să urmeze instrucțiunile specificate pe facturile corecte recent emise. Reprezentanții Hidroelectrica au precizat că toate diferențele financiare vor fi reglate până la data de 20 ianuarie 2025, termenul stabilit pentru finalizarea procesului de recalculare a situațiilor financiare ale clienților afectați.