Data limită la care poți trimite indexul la Hidroelectrica
Până pe 28 ianuarie 2025, consumatorii casnici ai Hidroelectrica sunt rugați să transmită indexul contorului pentru a permite actualizarea corectă a facturii de energie electrică.
În mod obișnuit, citirea indexului trebuie comunicată între 24 și 28 ale fiecărei luni, cu două excepții: în luna februarie, când perioada de transmitere se modifică între 22 și 26 ale lunii din cauza numărului mai mic de zile, și în luna decembrie, când citirea indexului se colectează între 20 și 26 ale lunii.
Aceste ajustări sunt necesare pentru a se alinia cu particularitățile fiecărei luni și pentru a facilita o facturare corectă și la timp.
Transmiterea indexului, obligatorie pentru cei care nu au un contor inteligent
Este important de menționat că transmiterea indexului Hidroelectrica este o obligație doar pentru clienții care nu au instalat un contor inteligent. Aceștia au la dispoziție trei metode prin care își pot comunica citirea, fiecare fiind rapidă și accesibilă.
Una dintre opțiuni este apelarea numărului gratuit 0800 800 359, disponibil exclusiv pentru România. Clienții trebuie să introducă codul locului de consum (format din 12 sau 10 cifre, în funcție de codul vechi sau nou) și să urmeze pașii indicați, inclusiv apăsarea tastei # înainte de a introduce indexul.
De asemenea, citirea indexului poate fi trimisă online, prin aplicația mobilă iHidro, care este disponibilă atât în AppStore, cât și în Google Play Store. Pentru cei care preferă să utilizeze platformele web, portalul Client Hidroelectrica, accesibil la adresa https://client.hidroelectrica.ro/autocitire, oferă o modalitate simplă de a transmite indexul.
Aceste opțiuni sunt concepute pentru a oferi clienților Hidroelectrica mai multe modalități de a îndeplini această obligație, într-un mod rapid și eficient, evitând astfel posibilele neplăceri legate de estimarea consumului de energie electrică.
Vin facturile recalculate la energie
Într-o perioadă de incertitudini fiscale și reglementări schimbătoare, furnizorii de energie din România s-au confruntat cu o provocare neașteptată: refacerea tuturor facturilor emise în ultimele luni ale anului 2024, după introducerea unei noi taxe care a fost ulterior amânată de autorități.
Acest pas a fost impus după ce Parlamentul a decis să amâne aplicarea taxei „contribuția pentru contracte pentru diferență” până în anul 2025, în ciuda faptului că aceasta fusese deja integrată în facturile din ultimul trimestru al anului trecut.
Deși valoarea acestei taxe nu este semnificativă – doar unu sau doi bani pentru un consum de 100 kWh, echivalentul unei facturi pentru un apartament cu două camere – amânarea sa a generat o situație neplăcută pentru milioane de consumatori.
În acest context, furnizorii au fost nevoiți să retragă facturile deja emise și să le reemită corectate, cu valori negative sau chiar zero, ca urmare a aplicării incorecte a acestei taxe.
Din punct de vedere financiar, consumatorii nu vor fi afectați, deoarece taxa nu are un impact semnificativ asupra costurilor lunare de energie. Totuși, acest proces de refacere a facturilor ar putea genera întârzieri în livrarea noilor facturi, cu posibile întârzieri de până la o lună sau două.
Potrivit lui Laurențiu Urulescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România, procesul ar trebui să se rezolve până în luna februarie, odată cu facturile aferente lunii ianuarie.
„Este posibil să vină facturi cu întârziere, dar nu vorbim vorbim de mai mult de o lună, două. E posibil ca până la datele emiterii celor din ianuarie, respectiv în februarie, să se rezolve problema”, spune Laurențiu Urulescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România.