Registrul Auto Român (RAR) a fost nevoit să intervină pentru a combate informațiile false răspândite pe rețelele de socializare referitoare la preferințele conducătorilor auto pentru anvelopele de iarnă. Aceste studii, atribuite eronat RAR, nu doar că sunt complet inventate, dar ele induc în eroare și conduc la confuzie în rândul șoferilor. Reprezentanții RAR subliniază că nu au realizat niciun studiu în acest sens și că informațiile care circulă online sunt pur speculative.

Confuzia privind studiile atribuite RAR

RAR explică faptul că nu a fost implicat în publicarea sau realizarea studiilor despre preferințele conducătorilor auto pentru anvelopele de iarnă.

„Ne plac studiile din domeniul auto, le realizăm și noi cu ajutorul colegilor de la Cercetare, dar ne surprind cele care ne sunt atribuite… deși nu noi le-am furnizat”, a declarat un purtător de cuvânt al RAR.

Aceasta este o situație tipică în era digitală, unde informațiile false pot fi răspândite cu rapiditate pe rețelele sociale, fără a fi verificate în prealabil.

Registrul Auto Român a subliniat faptul că nu a publicat date referitoare la preferințele conducătorilor auto pentru anumite tipuri de anvelope.

În plus, a menționat că, pentru a circula legal pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, autovehiculul trebuie să fie echipat cu anvelope ce au marcajul M și S în diverse forme, cum ar fi M+S, M.S. sau M&S.

Importanța anvelopelor de iarnă

Specialiștii reamintesc că echiparea corectă a autovehiculelor cu anvelope de iarnă este esențială pentru siguranța rutieră pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

„Registrul Auto Român vă recomandă să nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă, deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatură de sub 7-8 grade Celsius să rămână moi, spre deosebire de cele de vară, pentru a păstra aderența la carosabil”, au explicat aceștia.

Aceasta este o cerință legală și de siguranță, indiferent de data calendaristică.

Clarificările RAR despre reglementările privind anvelopele de iarnă

RAR clarifică faptul că nu există o dată limită specifică de la care devine obligatorie utilizarea anvelopelor de iarnă.

„Reluăm precizarea că denumirea de anvelopă “all-season” este una strict comercială, folosită de producătorii și vânzătorii din domeniu, fără a avea un corespondent în legislația din România.

Vă reamintim că, pentru a circula legal pe un drum acoperit cu zăpadă, gheață sau polei, autoturismul trebuie să fie echipat cu anvelope care au marcajul format din litere M și S sub diferite forme: M+S, M.S. sau M&S.

Totodată, nu există o data limită de la care sunt obligatorii cauciucurile specifice sezonului rece” a mai adăugat un reprezentant.

Acest lucru se aplică indiferent de condițiile meteorologice, fiind esențial pentru siguranța rutieră.

Prin aceste clarificări, RAR subliniază importanța de a verifica informațiile pe care le întâlnim online și de a nu ne baza pe surse neoficiale pentru a ne lua deciziile privind echipamentele necesare vehiculelor noastre, în special cele pentru sezonul rece.