Industria automotive din România, al cărui principal partener comercial este piața germană, ar putea fi profund afectată de tranziția către automobilul electric, dacă nu se iau măsuri din timp, atrag atenția reprezentanții mediului de afaceri din România.
Perspectiva industriei automotive pune mari semne de întrebare în Germania, având în vedere tranziția accelerată către automobilul electric, în care s-a angajat cea mai mare economie din Europa.
Astfel, IGMetall, cel mai mare sindicat al muncitorilor din industria auto germană, a cerut să se creeze un fond de 10 miliarde de euro, pentru a pregăti tranziția către automobilul electric.
Banii pentru fond ar trebui puși, în viziunea sindicatului, jumătate de către guvernul federal, iar cealaltă jumătate de către companiile care produc autoturisme.
”Dacă în Germania se vorbește de un fond de 10 miliarde euro, mă gândesc că și la noi ar fi nevoie de măcar jumătate de miliard, pentru a pregăti din timp reacția la potențialele șocuri”, a declarat Cristian Pârvan, secretarul general al Asociației Oamenilor de Afaceri din România – AOAR, în exclusivitate pentru Capital.
”Dacă vor dispărea motoarele cu ardere internă, pe benzină/motorină, să spunem în 5 ani, că nu vor dispărea peste noapte, și vor fi înlocuite cu motoarele electrice, înseamnă că secțiile de motoare cu combustie internă vor dispărea”, a mai spus el.
În plus, vor fi afectați și producătorii de cutii de viteze sau piese și subansamble pentru cutiile de viteze, pentru că mașinile electrice nu au așa ceva.
”Deși ar trebui să fie un proces gradual de tranziție, eu nu aud pe nimeni vorbind despre asta în România, toată ziua aud doar laude pentru automotive.
Sunt bune și laudele, foarte bine, dar nu nu ajung și nu vor fi suficiente pentru viitor”, a concluzionat reprezentantul AOAR.