Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a transmis, joi, că a lansat o aplicație pentru telefoane mobile „Apel 112”.
”Aplicaţia „Apel 112” permite transmiterea localizării apelanţilor la 112 atunci când apelul de urgenţă este generat din reţeaua proprie de telefonie mobilă. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea serviciilor de date (acces internet) şi a funcţiei de localizare a telefonului mobil. Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play şi App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS”, se arată într-un comunicat de presă.
Pentru a folosi această aplicație, utilizatorii trebuie să aibă datele pornite. Dacă numărul de telefon nu aparține unui operator mobil din România, dacă nu există acoperire a operatorului care deţine numărul de telefon sau dacă telefonul este în roaming, aplicația nu va transmite automat localizarea, chiar dacă aplicația este instalată și activă.
”În aceste situaţii, utilizatorii aplicaţiei care apelează numărul de urgenţă 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicaţia Apel 112”, se arată în comunicat.
”Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS. Funcţionarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilităţi de auz şi/sau de vorbire în baza de date a SNUAU şi a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112, potrivit Știrileprotv.ro.”