Lotul 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Capitalei nu va fi gata în acest an
Lotul 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Capitalei, cel care lipsește pentru conectarea A1 cu A2, nu va fi gata în acest an. Inaugurarea autostrăzii A1-Bâcu va fi cea mai scurtă din întreaga lume. Deși din luna iulie se știa că firma grecească Aktor nu va putea deschide cei 18 kilometri ai lotului 3 al A0 Sud în acest an, nici măcar în sistem semi-profil, se va primi o consolare modestă: 2,5 kilometri de drum între Autostrada A1 și DJ601A, cu o descărcare provizorie lângă Bâcu.
Intrarea în Capitală prin Dragomirești nu este o opțiune viabilă pentru majoritatea bucureștenilor din cauza aglomerației de pe acest drum, fără a mai lua în calcul DNCB-ul. Deși 2,5 kilometri sunt mai mult decât nimic, traficul de tranzit și transferul cetățenilor către și dinspre oraș nu vor fi rezolvate.
Teoretic, ar putea fi deschisă o porțiune parțială până în DJ401A Dârvari-Tântava
Dacă se vor face demersurile birocratice necesare și dacă firma grecească Aktor va finaliza structura lipsă la vest de Dârvari, teoretic, ar putea fi deschisă o porțiune parțială până în DJ401A Dârvari-Tântava. Totuși, cei din Domnești și Clinceni ar putea fi nemulțumiți de traficul suplimentar care va trece printre casele lor, ceea ce face ca această opțiune să fie probabil respinsă.
În concluzie, doar 2,5 kilometri între A1 și Bâcu vor fi deschiși în acest an, fără nicio șansă de finalizare a conexiunii complete între A1 și DN6 pe A0 Sud, având în vedere că două pasaje importante (Țegheș și Clinceni) nu au fost practic începute și alte zone sunt încă blocate sau întârziate din cauza birocrației și a lipsei de interes a constructorului grec.
„A1-Bâcu, cea mai scurtă inaugurare de autostradă din lume. După ce din iulie era cert că grecii de la Aktor nu mai au șanse să deschidă în 2024 cei 18 km ai lotului 3 A0 Sud nici măcar în sistem semi-profil, vom primi o palidă consolare: 2,5 kilometri între Autostrada A1 și DJ601A, cu descărcare provizorie lângă Bâcu.
Un strănut util doar pentru eMag (și angajații săi) și unii locuitori din zonă. Intrarea în Capitală prin Dragomirești nu este o alternativă viabilă în cazul majorității bucureștenilor din simplul motiv că acest drumeag e deja extrem de aglomerat, fără să luăm DNCB în calcul. Sigur, 2,5 kilometri sunt mai mult decât zero. Însă traficul de tranzit și transferul cetățenilor în/din oraș nu sunt rezolvate.
DACĂ se dorește și se face munca birocratică și DACĂ grecii pot face la timp structura lipsă de la vest de Dârvari, teoretic ar fi posibilă o deschidere parțială până în DJ401A Dârvari-Tântava. Însă cetățenii din Domnești și Clinceni nu vor fi prea fericiți să se trezească peste noapte cu trafic suplimentar printre casele lor. Cu muncă în plus și utilitate discutabilă, probabil că opțiunea asta pică la vot.
Concluzia? Doar 2,5 kilometri între A1 și Bâcu în 2024 și nicio șansă pentru conexiunea completă A1-DN6 pe A0 Sud, cu două pasaje practic neîncepute (Țegheș și Clinceni) și multe alte zone încă blocate sau întârziate de birocrație și de cheful de muncă al grecilor”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură pe Facebook.