Decizia Comisiei Europene (CE) de a deschide procedura de infringement asupra României pentru modificarea taxei auto poate fi motivată de intenţia UE de a trimite maşinile vechi către pieţele din Europa Centrală şi de Est, stimulând astfel cererea de maşini noi în vechile state membre, susţine APIA."Este ciudat faptul că, deşi procedura de infringement deschisă în 2007 şi închisă în 2009, pe motiv de schimbare / conformare a legislaţiei (sic!), este acum redeschisă în cond
Decizia Comisiei Europene (CE) de a deschide procedura de infringement asupra României pentru modificarea taxei auto poate fi motivată de intenţia UE de a trimite maşinile vechi către pieţele din Europa Centrală şi de Est, stimulând astfel cererea de maşini noi în vechile state membre, susţine APIA.
„Este ciudat faptul că, deşi procedura de infringement deschisă în 2007 şi închisă în 2009, pe motiv de schimbare / conformare a legislaţiei (sic!), este acum redeschisă în condiţiile în care OUG din februarie 2009 privind taxa de poluare este construită pe aceleaşi principii cu cea acceptată de către CE”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
CE ar putea încerca sa trimită „rablele” în România
„Din ceea ce cunoaştem, la actuala versiune a taxei de poluare Comisia nu a avut observaţii atunci când ea fost introdusă (în februarie 2009). De ce acum? Poate pentru faptul că «transferul» autoturismelor vechi către pieţele mai mari ale Europei Centrale şi de Est poate fi unul din instrumentele de stimulare a cererii pentru autoturisme noi în EU 15 (vechile state membre ale UE, n.r.)?”, conform sursei citate.
Totuşi, APIA spune că, pentru un comentariu „pertinent”, trebuie analizat textul oficial complet al CE.
Scrisoarea CE
CE a transmis, joi, României o scrisoare de somare în cazul taxei auto, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, cerând modificarea legislaţiei în domeniu pe considerentul că sistemul actual creează o discriminare şi protejează industria internă de autovehicule noi. Comisia Europeană consideră că prevederile legislaţiei româneşti, conform cărora taxa pe poluare se suspendă pentru anumite autovehicule, însă creşte pentru anumite maşini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor maşini de ocazie, protejând industria naţională a autovehiculelor noi, potrivit Executivului de la Bruxelles.
Solicitarea de modificare a legislaţiei taxei auto a fost transmisă sub forma unei „scrisori de somare”, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, CE avertizând că, dacă nu primeşte un răspuns satisfăcător în termen de două luni, poate trece la a doua etapă a procedurii, de emitere a unui aviz motivat, şi, în final, poate prezenta cazul în faţa Curţii de Justiţie.
SURSA: Mediafax