În luna octombrie, va avea loc actualizarea și apoi verificarea listelor de beneficiari ai cardurilor sociale, de către Ministerul Muncii și ANAF. Cardurile urmează să fie alimentate cu 250 de lei.
Între 17 octombrie și 21 octombrie va avea loc actualizarea listelor de beneficiari ai voucherelor sociale de către Ministerul Muncii și verificarea de către ANAF.
În aceeași perioadă de timp, Compania Națională Poșta Română se va ocupa de prelucrarea datelor. În consecință, banii urmează să intre în conturi între datele 24 octombrie 2022 și 31 octombrie 2022.
Beneficiarii cardurilor întâmpină des probleme de utilizare a acestor carduri. În cele ce urmează vă prezentăm situații cu care v-ați putea confrunta.
Ministerul Muncii actualizează lunar listele de beneficiari
Există beneficiari care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poșta Română va distribui în mod repetat pentru ca cardurile să ajungă către beneficiari. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsiți cardul acolo, apelați numărul 031.9268.
Ministerul Muncii actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.
Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii, respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.
Cum se procedează în situația în care cardul nu funcționează?
Beneficiarul care a pierdut sau căruia nu-i funcționează cardul trebuie să anunțe autoritatea emitentă, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui alt card și expedierea la adresa beneficiarului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:
Edenred: 021 301 33 03
Sodexo: 021 204 46 64
UP România: 0374 66 22 73
Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt disponibile aici. Ele sunt verificate săptămânal, iar dacă există modificări, sunt publicate pe site-ul MIPE. Pentru alte curiozități pe tema utilizării voucherelor, aici se găsesc răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări.