Electrica a anunțat câteva schimbări legate de modul în care trebuie transmis indexul autocitit

Electrica a anunțat câteva schimbări legate de modul în care trebuie transmis indexul autocitit. Aceste schimbări vor afecta cei 4 milioane de români care sunt clienți ai companiei și vor intra în vigoare din martie 2025. Modificările sunt parte din eforturile Electrica de a face serviciile mai simple și mai moderne, pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții.

Astfel, clienții care au locuri de consum în județe diferite față de cele menționate înainte vor putea trimite indexul în perioada care va fi afișată pe factură. Perioada de autocitare va fi clară și va ajuta la evitarea confuziei, asigurând un proces mai rapid și transparent.

Electrica va afișa pe fiecare factură perioada exactă în care trebuie transmis indexul

De acum înainte, Electrica va afișa pe fiecare factură perioada exactă în care trebuie transmis indexul pentru locul de consum. Astfel, toți clienții, fie casnici sau noncasnici, vor ști clar când trebuie să transmită indexul.

Pentru a evita confuziile, clienții sunt sfătuiți să verifice cu atenție perioada de transmitere a indexului de pe factură. În plus, sunt încurajați să folosească canalele puse la dispoziție de Electrica pentru a trimite indexul. Pentru a face mai ușor procesul de transmitere a indexului autocitit, Electrica a creat o aplicație online, MyElectrica, prin care clienții pot trimite indexul rapid și simplu. Aplicația este disponibilă atât pe Android, cât și pe iOS.

O altă metodă de transmitere a indexului este prin telefon. Clienții pot suna la TelVerde, care este disponibil non-stop, la numărul gratuit 0800.800.048. Pentru a trimite indexul, trebuie să spună numărul locului de consum și ultimele patru cifre ale codului de client.

Anunțul oficial al Electrica

„Începând cu luna martie 2025, perioada de transmitere a indexului autocitit pentru energia electrică se modifică, după cum urmează:

Nr.
Crt.
Județ aferent locului de consum Perioadă autocitire index
1 ALBA 20 – 24 martie 2025
2 BIHOR 20 – 24 martie 2025
3 BRĂILA 20 – 24 martie 2025
4 BUZĂU 20 – 24 martie 2025
5 MARAMUREȘ 20 – 24 martie 2025
6 MUREȘ 20 – 24 martie 2025
7 SATU MARE 20 – 24 martie 2025
8 SIBIU 20 – 24 martie 2025
9 VRANCEA 20 – 24 martie 2025
10 BISTRIȚA-NĂSĂUD 25 – 30 martie 2025
11 BRAȘOV 25 – 30 martie 2025
12 CLUJ 25 – 30 martie 2025
13 COVASNA 25 – 30 martie 2025
14 DÂMBOVIȚA 25 – 30 martie 2025
15 GALAȚI 25 – 30 martie 2025
16 HARGHITA 25 – 30 martie 2025
17 PRAHOVA 25 – 30 martie 2025
18 SĂLAJ 25 – 30 martie 2025

Clienții al căror loc de consum este situat în alt județ decât cele de mai sus, pot transmite indexul autocitit în perioada menționată pe factura de energie electrică.

Indexul autocitit poate fi transmis simplu și rapid, în perioada dedicată autocitirii, utilizând unul dintre următoarele canale:

1. Aplicația MyElectrica;

2. TelVerde (0800.800.048. apel gratuit, disponibil non-stop). Pentru a putea transmite indexul autocitit prin intermediul Telverde, este necesar să te autentifici utilizând numărul locului tău de consum – NLC (de exemplu: NLC 7000123456) alături de ultimele patru cifre din Codul de client (de exemplu: Cod client 9001234567).

Perioada de transmitere a indexului autocitit este menționată pe factura de energie electrică, clienții casnici și noncasnici având posibilitatea de a verifica oricând care este intervalul alocat comunicării indexului pentru locul lor de consum.”