Precizările PMB vin în contextul materialelor apărute pe reţelele de socializare, referitoare la achiziţia de felicitări iniţiată de Municipiul Bucureşti.

„În anul 2018, Primăria Municipiului Bucureşti a demarat o singură procedură de achiziţie de felicitări, cu o valoare estimată de 100.000 lei, şi nu de 100.000 euro, aşa cum se arată pe reţelele de socializare, felicitări pe care intenţionează să le transmită în conformitate cu uzanţele de protocol instituţional sau ca răspuns la mesajele primite cu prilejul sărbătorilor. Concret, această procedură a fost iniţiată în data de 19.10.2018, prin publicarea anunţului de publicitate în portalul dedicat, SICAP. Având în vedere că unul dintre operatori nu a răspuns în termen condiţiilor autorităţii contractante, iar cel rămas nu a transmis răspuns la solicitarea de clarificări, achiziţia nu a putut fi finalizată”, se arată într-un comunicat transmis de PMB.

Potrivit sursei citate, în data de 5.11.2018 a fost reluată întreaga procedură, cu aceeaşi valoare estimată de 100.000 de lei. La achiziţia directă reluată s-au înscris trei operatori, care au fost invitaţi să oferteze în SICAP, urmând ca preţul cel mai mic să fie declarat câştigător, în condiţiile în care va respecta condiţiile caietului de sarcini, precizează PMB. Sursa citată arată că, până în acest acest moment, a răspuns în SICAP un singur operator, ceilalţi având termen de răspuns data de 12 noiembrie. În data de 13 noiembrie, autoritatea contractantă urmează să desemneze câştigătorul, în funcţie de preţ şi de oferta tehnică transmisă.

„Prin urmare, informaţiile potrivit cărora Primăria Municipiului Bucureşti a demarat o nouă procedură în valoare de 296.500 lei sunt false, nedocumentate şi menite să dezinformeze opinia publică. De asemenea, vă informăm că valoarea de 296.500 lei reprezintă suma celor trei invitaţii de ofertare ale autorităţii contractante către operatorii economici care au făcut solicitare de participare la achiziţie, în cadrul achiziţiei reluate, şi nu reprezintă valoarea estimată a achiziţiei care este de 100.000 lei. O minimă documentare în acest sens sau solicitarea unui punct de vedere oficial din partea PMB ar fi reuşit să ofere claritate cu privire la acest aspect”, afirmă Primăria Capitalei.

 

Referitor la valoarea efectiv plătită pentru aceste produse, PMB subliniază că aceasta va fi stabilită în funcţie de numărul efectiv de felicitări expediate şi preţul ofertantului declarat câştigător, „prin urmare suma de 100.000 de lei din solicitarea de participare este una estimată, un plafon maxim admis pe care furnizorii nu îl pot depăşi”.

„Menţionăm că estimarea preţului unitar a fost de 10 lei/felicitare, fiind realizată în baza ofertei desemnată câştigătoare anul trecut, iar preţul final de contractare urmează să fie stabilit în funcţie de ofertele primite, care pot fi sub preţul estimat”, precizează sursa citată.

În ceea ce priveşte procedura utilizată, Primăria arată că „aceasta este achiziţie directă, realizată cu transmiterea unei solicitări de participare – ceea ce înseamnă că orice operator interesat poate participa; procedura este, ca urmare, diferită de încredinţarea directă despre care s-a scris în anumite materiale”.

„În acest context, subliniem că, prin publicarea anunţului de publicitate, Primăria Capitalei asigură o cât mai mare transparenţă, nediscriminarea operatorilor economici, tratamentul egal, recunoaşterea reciprocă, proporţionalitatea – principii prevăzute de legislaţia în vigoare. Facem precizarea că folosirea felicitărilor reprezintă aplicarea unei norme protocolare, ca formă de comunicare interinstituţională, practicată în întreaga administraţie publică, şi nu doar la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti. Având în vedere datele prezentate mai sus, ne rezervăm dreptul de a-i acţiona în instanţă pe cei care nu rectifică informaţiile false pe care le-au publicat sau nu şterg postările făcute pe acest subiect, pe reţelele de socializare”, arată Primăria Capitalei.