Anunțul momentului despre autostrada peste munți. Detaliile aşteptate de milioane de români

Autostradă

SURSA FOTO: Inquam Photos, Virgil Simionescu

Ministrul Transporturilor a dat detalii despre unul dintre cele mai mediatizate subiecte. Este vorba de o autostradă importantă. Ea va lega Capitala dfe un oraș cheie.

Ministrul Transporturilor a spus adevărul despre o autostradă cheie. Cătălin Drulă a spus că pentru autostrada Bucureşti – Braşov a rămas studiul de fezabilitate din 2005 .

El a explicat că încă din primele zile ale mandatului său ds-a interesat de acest proiect privind construcţia autostrăzii. Ministrul ar fi aflat că pentru aceasta nu s-a mai făcut un studiu de fezabilitate din anul 2005. În data de 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare pentru această şosea de mare viteză.

”Am început primele zile din mandat cu autostrada Bucureşti – Braşov. Am spus că a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost în general în România. Din păcate, pe această autostradă ultimul studiu de fezabilitate datează din 2005″, a spus Cătălin Durlă.

Contractul de proiectare pentru autostradă, semnat

Potrivit ministrului, este un studiu sumar.

„A rămas studiul de fezabilitate din 2005 pentru că de atunci au fost foarte multe încercări de parteneriat public privat. Câte doi – trei ani proiectul a fost blocat inclusiv în discursul public al decidenţilor zilei”, a declarat Cătălin Drulă, la Digi 24.

El a anunțat că s-a semnat contractul de proiectare pentru segmentul de autostradă Bucureşti – Braşov.

”Acum chiar am făcut un pas concret. Pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrăzii. Asta înseamnă că vom avea toată partea din spate, viaducte, tuneluri. Vom avea efectiv proiectul lor, aşa cum faci proiectul unei case. Şi apoi putem căuta un constructor”, a detaliat Drulă.

Când încep lucrările

El a susținut că în momentul de faţă această muncă nu a fost făcută. „Și dacă nu a fost făcută nu poţi trimite un excavator direct în teren”, a declarat Drulă.

Întrebat când vor începe lucrările, Cătălin Drulă a declarat că numai proiectarea durează doi ani şi jumătate.

”Proiectantului care începe contractul semnat pe 12 februarie i-am cerut să livreze zonele critice cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploieşti, mai repede decât termenele contractuale. Termenele contractuale, din păcate, sunt destul de mari. E vorba de doi ani, doi ani şi jumătate, un contract licitat înainte de mandatul meu”, a mai declarat Drulă.

Sursa foto: INQUAM Photos, Virgil Simonescu