Informaţii de ultimă oră din Parlamentul României, unde s-ar putea adopta proiectul de lege privind înlocuitorul certificatului verde. De ce ar putea fi parlamentarii exceptaţi de la prezentarea acestui document atunci când se prezintă la muncă?
Veşti de ultimă oră despre certificatul electronic COVID-19, cel ce ar urma să înlocuiască certificatul verde în România!
Parlamentarii, scutiţi de la prezentarea noului certificat?!
Se pare că liderii coaliţiei de guvernare au ajuns la un numitor comun cu privire la acest proiect de lege. Astfel, liderii PNL, PSD şi UDMR ar fi căzut de acord să adopte proiectul de lege luna aceasta, adică până la finalul anului, au precizat surse politice pentru Ştirile Pro TV.
Proiectul de lege ar urma să fie adoptat, cel mai probabil, săptămâna viitoare, în intervalul 27-30 decembrie.
Pe de altă parte, sursele citate au precizat că şeful Guvernului nu-şi doreşte asumarea răspunderii. Premierul Nicolae Ciucă ar fi discutat cu reprezentanţii PSD şi UDMR, cărora le-ar fi explicat că nu vrea ca Executivul să-şi asume răspunderea în Parlament pe legea privind certificatul electronic COVID-19, ci aceasta trebuie să fie adoptată prin dezbatere parlamentară.
O modificare importantă care ar putea fi implementată îi priveşte pe parlamentari şi, mai mult decât sigur, îi va nemulţumi pe mulţi oameni. PNL, PSD şi UDMR ar fi căzut de acord ca parlamentarii să fie exceptaţi de la prezentarea certificatului electronic atunci când vin la muncă.
Explicaţia dată de cei care vor să impună această modificare este aceea că unui ales nu i se poate interzice să intre în instituţia în care poporul român l-a trimis, potrivit stirileprotv.ro.
Liderii coaliţiei de guvernare se întâlnesc din nou, în această seară, pentru a discuta despre proiectul de lege privind noul certificat electronic ce urmează să fie introdus în România.
Se anunţa probleme pentru angajaţii ce nu vor avea certificatul electronic COVID-19
Potrivit proiectului de lege, prezentat marţi, 21 decembrie, angajatorii din sectorul public şi privat au obligaţia de a solicita personalului cu care îşi desfăşoară activitatea certificatul la intrarea la locul de muncă, în cazul înregistrării unei creşteri săptămânale a numărului de cazuri confirmate la nivel naţional, pe parcursul a trei săptămâni consecutiv. Documentul va fi în posesia celor celor care s-au vaccinat – cu doză completă sau cel puţin cu o doză, a celor care se vor testa cu test PCR sau test antigen.
Angajaţii care nu vor prezenta certificatul, se vor trezi cu raportul de muncă suspendat, fără plata salariului. Proiectul de lege prevede că certificatul, care nu se mai numeşte verde, ci ELECTRONIC COVID-19, se activează doar la atingerea unei anumite incidenţe în infectarea cu noul coronavirus.
Mai exact, proiectul stipulează că ”raportul de serviciu, contractul individual de muncă sau orice alt tip de contract în baza căruia îşi desfăşoară activitatea personalul care nu prezintă la intrarea la locul de muncă un certificat ELECTRONIC COVID-19 valid se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale”.
Suspendarea raportului de serviciu/contractului individual de muncă se constată prin dispoziţia scrisă a angajatorului, emisă în condiţiile legii. Această măsură încetează la data la care persoana prezintă certificatul ELECTRONIC COVID-19, dar nu mai devreme de 15 zile de la data la care s-a dispus suspendarea. Decizia de suspendare a raporturilor de serviciu/de muncă dispusă în conformitate cu prezenta lege poate fi contestată la instanţa competentă conform legii, după caz.
Obligaţia solicitării certificatului ELECTRONIC COVID-19 încetează în termen de 72 de ore de la data constatării îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii: a) scădere timp de 3 săptamâni consecutive a numărului de cazuri la nivel naţional și b) incidenţa cumulată pe ultimele 14 zile la nivel naţional este mai mică de 1 la mie.