Digi Communications a dat publicității rezultatele financiare preliminare pentru anul trecut. Compania a anunțat performanță financiară susținută și rezultate de succes reflectate în venituri și EBITDA. Astfel, veniturile totale consolidate ale Grupului în 2021 sunt de 1,5 miliarde de EURO, în creștere cu 12,7%, comparativ cu anul 2020. Dintre acestea, 1,3 miliarde de EURO sunt venituri din activități continue, o creștere de 15,4%, comparativ cu anul 2020.
Digi Communications N.V., un operator european convergent care activează pe piețele din România și Spania, având operațiuni MVNO în Italia și cu prezență în Portugalia, a înregistrat venituri de 1,5 miliarde de EURO la finalul anului 2021. Veniturile Grupului au crescut cu 12,7% față de perioada anterioară.
EBITDA ajustată de 525 de milioane de EURO (inclusiv IFRS 16) a marcat o creștere de 9,4% (480 de milioane de EURO la 31 decembrie 2020). EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) a progresat cu 8,4%, ajungând la 439,1 milioane de EURO. Veniturile din operațiunile continue s-au ridicat la 1,3 miliarde EURO, iar EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) a fost de 410 milioane de EURO.
DIGI și-a menținut profilul de lider de piață în România și a continuat avansul în Spania. Numărul unităților generatoare de venituri (RGU) a depășit 20 de milioane (inclusiv Ungaria), în creștere cu 13% față de anul anterior.
Digi Communications a finalizat o tranzacție de succes
Grupul menționează că, în data de 03 ianuarie 2022, Digi Communications N.V. („DIGI”) a finalizat cu succes tranzacția privind cesiunea operațiunilor sale din Ungaria către 4iG, pentru un preț de 625 de milioane de EURO, după ce, în data de 29 noiembrie 2021, părțile au agreat vânzarea. O parte din suma încasată, în valoare de 272 de milioane de EURO, a fost utilizată pentru a rambursa parțial datoria financiară a Grupului, în ianuarie 2022.
Serviciile de televiziune cu plată, din cadrul operațiunilor continue ale Grupului (televiziune prin cablu și prin satelit în România), au avansat cu 8,4%, de la 4,7 milioane RGU la 5,1 milioane RGU. Extinderea rețelei fixe și investițiile în infrastructură au adus o creștere semnificativă a serviciilor de internet fix, de la 3,5 milioane RGU la 4,3 milioane RGU (în România și Spania), +21,2% față de perioada anterioară. Serviciile de comunicații mobile (România, Spania și Italia) au avansat de la 6,3 milioane RGU la 7,5 milioane RGU, +19,3%.
Anul 2021 a adus o serie de schimbări importante în structura și dinamica Grupului DIGI
„Anul 2021 a adus o serie de schimbări importante în structura și dinamica Grupului DIGI, inclusiv vânzarea operațiunilor noastre din Ungaria, obținerea de spectru suplimentar în România, precum și intrarea pe piața de telecomunicații din Portugalia. Acești pași importanți vor modela profilul dezvoltării afacerii noastre pe termen lung. Ne bucurăm că am obținut performanțe financiare și operaționale semnificative. Vom continua eforturile care ne-au adus rezultate solide și investițiile în infrastructură și tehnologie, pentru a crește business-ul și a menține un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite clienților noștri.
Le suntem recunoscători colegilor din toate teritoriile pentru profesionalismul și competența de care dau dovadă. Datorită efortului comun, clienții noștri au acces, în mod constant, la servicii performante și accesibile”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.
Raportul preliminar este disponibil aici.
Detalii impotante despre companie
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicații electronice RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente din România, cu operațiuni în Spania, Italia și prezență în Portugalia.
Înființată în urmă cu peste 28 de ani, compania deține, aproape în totalitate, cea mai modernă (de ultimă generație) și extinsă rețea de fibră optică din regiune. DIGI aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și în cel al comunicațiilor mobile. De-a lungul timpului, acest avantaj competitiv a devenit un beneficiu pentru milioane de clienți, care au obținut astfel acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de calitate superioară. În România, Grupul DIGI este, în prezent, cel mai mare angajator din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 14.900 de angajați.
Conținutul cross-media al Grupului DIGI cuprinde posturile TV DIGI4K, prima televiziune cu emisie ULTRA HD lansată în România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), DIGI World, DIGI Animal World, DIGI Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile de radio Digi FM, PROFM și Dance FM, platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.