În timpul campaniei, în perioada 24 noiembrie – 3 decembrie, magazinele IKEA din România se angajează să cumpere mii de piese de mobilier IKEA folosite, plătind de două ori prețul de răscumpărare. Oferta prin care clienții vor primi de două ori valoarea estimată este disponibilă doar pentru membrii IKEA Family. Toate obiectele returnate în această perioadă vor fi donate proiectelor comunitare, pentru a-i ajuta pe cei afectați de pandemia COVID-19.
Clienții pot alege să își aducă mobilierul uzat în magazinele Pallady sau Băneasa oricând între 24 noiembrie și sfârșitul anului, în timp ce estimarea online obligatorie de pe website-ul IKEA trebuie finalizată în termen de 10 zile de la startul campaniei Green Friday.
În schimbul mobilierului, clienții vor primi carduri de rambursare pe care le pot cheltui în magazinele IKEA, iar valoarea acestora va depinde de starea pieselor pe care le revând.
După campanie, serviciul IKEA va continua să existe și toate articolele vor fi vândute în zona „Așa cum sunt” a magazinelor IKEA.
„Acum suntem mai responsabili ca oricând de bunăstarea societății noastre și a planetei. Depinde de noi să revitalizăm ceea ce ne înconjoară și vom reuși prin colaborarea cu clienții, alte companii, comunitățile locale și autoritățile – pentru a contribui la schimbarea acțiunilor și comportamentelor noastre. Contăm unii pe alții. Haideți să facem cu toții o afacere diferită de Black Friday. O afacere pentru bine. În siguranță”, spune Aldo Lele, Manager Sustenabilitate IKEA, regiunea Europa de Sud-Est.
O afacere pentru bine, realizată în siguranță
Pentru a se alătura inițiativei, clienții trebuie să urmeze câțiva pași simpli, în timp ce IKEA se va asigura că toate măsurile de prevenție sunt respectate. În primă fază, clienții trebuie să facă o estimare online a piesei de mobilier, în termen de 10 zile de la debutul campaniei Green Friday. Estimarea se va realiza cu ajutorul instrumentului web IKEA, care utilizează o matrice de preț specifică, pe baza stării articolului.
Aceștia vor primi un cod QR, o valoare estimată și un număr de aplicație pentru articol. Toate articolele trebuie aduse la magazin asamblate complet, la departamentul de schimb și retur, oricând între 24 noiembrie și sfârșitul anului.
Un angajat IKEA va verifica starea în care se află piesa de mobilier, iar clientului i se va oferi o estimare finală a prețului pentru articol. În cazul în care acceptă, IKEA va rambursa suma estimată prin oferirea unui card de cumpărături IKEA, în timp ce mobilierul va fi donat sau revândut.
Toate produsele returnate vor fi dezinfectate în cadrul unui proces care se desfășoară conform măsurilor de siguranță pentru COVID-19, în funcție de tipul de material al produsului și de starea acestuia.
Clienții IKEA cu articole „ca noi”, fără zgârieturi, vor primi vouchere echivalente cu 50% din prețul inițial al articolelor, în timp ce mobilierul în stare „foarte bună”, cu zgârieturi minore, va fi răscumpărat de IKEA cu 40% din valoarea inițială. În cele din urmă, mobilierul „folosit corespunzător”, cu mai multe zgârieturi, va fi răscumpărat la 30% din valoarea inițială.
Un angajament pe termen lung pentru economia circulară
Transformarea operațiunilor de retail este o parte esențială a călătoriei circulare a Grupului Ingka, iar această campanie reprezintă un pas important din drumul IKEA către crearea unui business circular până în 2030, care să nu aibă un impact negativ asupra schimbărilor climatice – prin produse fabricate din materiale regenerabile sau reciclate.
În prezent, 45% din totalul emisiilor globale de carbon provin din modul în care lumea produce și folosește produsele de zi cu zi, astfel încât campania reprezintă o oportunitate de a aborda problema consumului nesustenabil și impactul acestuia asupra schimbărilor climatice, în cea mai importantă perioadă de cumpărături din an.