Potrivit unor date transmise de ANCOM, de la lansarea portabilității în 2008 și până în prezent, peste 9 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul. Iată cum poți să-ți portezi numărul de telefon și ce recomandă Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.
Potrivit datelor transmise de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), de la începutul acestui an și până la data de 30 iunie 2022, au fost portate 614.124 de numere de telefon, din care 94%, respectiv 577.415 sunt numere de telefonie mobilă și 36.709 numere de telefonie fixă. 84% din numărul de portări din prima jumătate a anului au fost realizate de către persoane fizice și 16% de către persoane juridice.
În total, de la lansarea portabilității în 2008 și până în prezent, peste 9 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, 8 milioane fiind numere de telefonie mobilă.
Portarea numărului de telefon se va face numai la cerere, în momentul în care decizi să renunţi la un furnizor de servicii de telefonie şi doreşti să foloseşti reţeaua altui furnizor. Poţi porta orice număr de telefon, dar numai într-o reţea de acelaşi tip: numărul mobil spre o altă reţea de telefonie mobilă, numărul fix către o altă reţea de telefonie fixă.
Portarea unui număr de telefon NU anulează datoriile
Menționăm că dacă transferi numărul de telefon către un alt operator, acest lucru nu te scuteşte de obligaţiile pe care ţi le-ai asumat atunci când ai semnat contractul.
Dacă ai datorii la operatorul de telefonie de la care pleci, trebuie să le achiţi. Dacă există o clauză referitoare la rezilierea contractului înainte de termen, va trebui să achiţi penalitatea sau să aştepţi termenul până la care ai încheiat contractul înainte de a porta numărul şi de a schimba furnizorul.
În momentul depunerii unei cereri de portare, trebuie să ai numărul activ în reţeaua furnizorului de la care soliciţi portarea. Contractul încheiat cu furnizorul la care renunţi încetează automat în momentul finalizării procesului de portare.
Atunci când te hotărăşti să devii clientul unui alt furnizor, dar doreşti să îţi păstrezi numărul de telefon, trebuie să faci o cerere către furnizorul al cărui client vrei să devii. Acesta va întreprinde toate demersurile necesare portării numărului.
Numerele de telefon care se pot porta
Iată ce numere de telefon se pot porta:
– numerele de telefonie fixă – orice abonat de telefonie fixă poate să îşi păstreze numărul de telefon atunci când doreşte să renunţe la abonamentul la un furnizor şi să se aboneze la alt furnizor de servicii de telefonie fixă. Numerele de telefonie fixă se pot porta doar în interiorul aceluiaşi judeţ sau în interiorul municipiului Bucureşti.
– numerele de telefonie mobilă – orice abonat la un serviciu de telefonie mobilă are posibilitatea păstrării numărului atunci când se va transfera de la un operator la altul, indiferent de tehnologia utilizată de acesta pentru furnizarea serviciilor (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid) sau de tipul de servicii furnizate (voce, fax, transmisiuni de date).
– alte tipuri de numere – în această categorie sunt cuprinse numerele de telefon destinate serviciilor de apel gratuit (de tip 0800), serviciilor bazate pe numere de acces universal (de tip 0801) şi pe numerele personale universale (de tip 0802) şi serviciilor cu tarif special (de tip 0900, 0903 si 0906); utilizatorii acestor servicii vor putea păstra numărul de telefon atunci când solicită transferul de la un furnizor la altul, cu condiţia păstrării destinaţiei iniţiale a numărului, menționează portabilitate.ro