Potrivit DNSC, prin aceste e-mailuri cu privire la neplata facturilor Orange, infractorii cibernetici redirecționează utilizatorii către site-uri cu conținut fraudulos.

”Utilizatori din România primesc în ultimele zile e-mail-uri în care sunt avertizaţi despre anumite facturi Orange neplătite, indiferent dacă sunt sau nu clienţi ai companiei.

În acest mesaj li se cere să acceseze un link care redirecţionează către site-uri cu conţinut fraudulos, site-uri clonă care folosesc identitatea vizuală a range, tocmai pentru a duce în eroare potenţiala victimă, care poate crede că se află pe un canal oficial de comunicare”, a anunțat instituția.

Cum putem identifica tentativele de fraudă

Specialiștii spun că tentativele de fraudă se pot identifica foarte ușor, dacă faceți câteva verificări esențiale:

  • Dacă nu sunteţi clientul serviciului menţionat în mail, nu puteți avea facturi restante;
  • Este evident că nu ne aflăm pe un canal de comunicare oficial pentru respectiva companie, din moment ce site-ul pe care potenţiala victimă este redirecţionată are un nume de domeniu fără legătură cu Orange;
  • Atacatorii introduc şi componenta psihologică, demnă să atragă potenţiala victimă să acceseze cât mai repede link-ul şi includ în mesaj ameninţarea cu suspendarea serviciilor, dacă problema nu este remediată urgent;
  • Verificaţi mereu sursa reală a mesajului primit;
  • Evitaţi accesarea de link-uri din astfel de surse necunoscute sau dubioase şi verificaţi-le cu o soluţie de securitate, înainte de a face clic;
  • Nu furnizaţi date personale, de autentificare sau de card, la cerere, în urma accesării unor astfel de link-uri.

Tot mai mulți clienți Orange au devenit ținta fraudelor

Un număr tot mai mare de clienți ai Orange au devenit ținta unei tentative de fraudă prin intermediul unor mesaje false primite de la adrese de e-mail frauduloase. Aceste mesaje îi informează pe oameni că ar avea facturi neplătite și îi îndeamnă să acceseze link-uri suspecte care duc către un site fals. Compania Orange a avertizat marți cu privire la acest atac cibernetic.

Clienții Orange au primit mesaje false pe e-mail cu titlul „Notificare privind factura neplătită Orange România”, dar în realitate aceste mesaje reprezintă o formă de phishing, o infracțiune cibernetică ce poate duce la furtul de identitate sau pierderi financiare.

„Stimate client, regretăm să vă informăm că există o factură neplătită asociată contului dumneavoastră Orange România.

Din cauza unei probleme legate de metoda de plată folosită, suma facturii nu a fost dedusă și rămâne neplătită înregistrată în sistemul nostru. Pentru a remedia această situație prompt, vă rugăm să actualizați metoda de plată cât mai curând posibil.

Este extrem de important să furnizați informații precise și actualizate. Pentru a confirma noua metodă de plată, va fi dedusă o sumă de cel puțin 0.050 Iei din contul dumneavoastră, care va fi returnată imediat.
După ce ați efectuat actualizarea, vă rugăm să ne anunțați, iar noi vom asigura procesarea imediată a facturii restante”, se arată în mesajul fals primit de clienți.

Având în vedere această nouă tentativă este recomandat ca utilizatorii să fie vigilenți și să nu acceseze link-uri sau să ofere informații personale sau financiare când primesc astfel de mesaje suspecte.