De ce acte avem nevoie când ne expiră buletinul?

Dacă în acest an trebuie să vă reînnoiți buletinul, sunteți nevoiți să mergeți până la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor și să prezentați următoarele acte:

  • cerere pentru eliberarea buletinului;
  • actul de identitate ce trebuie să expire;
  • certificatul de naștere, în original și în copie;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • hotărâre de divorț, dacă este cazul și în această situație;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, în original și în copie;
  • chitanța pentru contravaloarea cărții de identitate;
  • o taxă în valoare de 7 lei, care se achită la Oficiul Poștal de unde se ridică buletinul sau la ghișeul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor; (Atenție! În cazul buletinelor emise în regim de urgență, taxa este mai mare.)

Nu uitați! După ce ați împlinit 55 de ani, veți primi un buletin permanent, pe care nu mai este nevoie să îl reînnoiți.

Când putem să ne schimbăm buletinul?

Vă amintim că există multe situații în care veți fi nevoiți să obțineți un nou act de identitate. De exemplu, puteți avea nevoie de un buletin nou l-ați pierdut pe cel vechi, dacă v-a fost furat, dacă v-ați schimbat numele de familie sau dacă v-ați schimbat locuința.

În cazul în care v-ați schimbat domiciliul, aveți nevoie de următoarele acte:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate anterior și cartea de alegător (dacă este cazul);
  • certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie);
  • hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie);
  • certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie);
  • certificatul deces al soțului / soției decedat, dacă este cazul (original și copie);
  • certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, dacă este cazul (original și copie);
  • documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie) (dacă solicitantul cărți de identitate nu este proprietarul imobilului, este nevoie de declarația scrisă a găzduitorului dată la ghișeu sau de procură de la acesta);
  • chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate ce poate fi plătită la ghișeu.

În cazul în care v-ați pierdut buletinul sau v-a fost furat, aveți nevoie de următoarele documente:

  • cerere de eliberare buletin;
  • certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie);
  • certificatele de naștere a copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz ​​(original și copie);
  • hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie);
  • certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie);
  • documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie). Proprietarul spațiului în care se stabilește domiciliul, cu actul de identitate în original, în termen de valabilitate trebuie să fie, de asemenea, prezent, dacă solicitantul nu este proprietar;
  • un document oficial pentru certificarea identității (pașaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, cu fotografie de dată recentă) – original și copie;
  • chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate.