Românii vor putea plăti facturile la curent direct la poștași. Marcel Boloş a explicat cum funcționează procedura
Așadar, ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene a explicat că românii vor putea plăti facturile la curent cu cardurile destinate plății facturilor la utilități. Acestea au fost deja tipărite și urmează să fie distribuite românilor vulnerabili.
Amintim că aceste carduri vor oferi un sprijin de 1.400 de lei și vor fi împărțite în două tranşe, începând cu luna februarie 2023.
„Se poate face direct plata de sume în mandat poștal, prin intermediul factorului poștal, dacă, de exemplu, sunt oameni care nu se pot deplasa. Cardul de energie dă dreptul titularului ca să folosească ajutorul pentru încălzire pe care noi îl finanțăm din fonduri externe nerambursabile.
Am precizat că sunt trei tipuri de documente care sunt necesare la fiecare plată cartea de identitate, cardul de energie care atestă calitatea de beneficiar al ajutorului pentru încălzire și factura, respectiv documentul justificativ pentru cei care locuiesc la bloc și vor să-și plătească încălzirea.
Pentru toate celelalte categorii de beneficiar este foarte important de reținut că trebuie prezentate documentele justificative, factură sau documentul care s-a emis de către furnizorul de energie prin care se face dovada datoriei față de furnizorul de energie”, a declarat Marcel Boloș la Antena 3.
Cardurile au fost tipărite şi vor ajunge la români
La rândul său, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) transmite că a fost aprobat și certificatul de validare a datoriilor, care va fi emis de Asociațiile de proprietari/locatari pentru a certifica datoria curentă sau restantă aferentă furnizării de energie termică în sistem centralizat.
„CN Poșta Română va asigura distribuirea și încărcarea cardurilor, dar și efectuarea plăților prin mandat poștal pentru compensarea prețurilor la energie”, a transmis MIPE într-un comunicat.
Amintim că Marcel Boloș a aprobat prin Ordin modelul cardului de energie, pentru acordarea ajutoarelor de 1400 lei/an persoanelor vulnerabile. Aceste certificate de validare a datoriilor se emit în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la asociația de proprietari/ locatari emitentă iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Compania Naţională Poşta Română S.A, ca anexă la documentele care stau la baza plății prin serviciul de mandat poștal.