Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format
Registrul Auto Român (RAR) informează șoferii că Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format. Noul model a început deja să fie eliberat. Totuși, vechiul model este valabil în continuare. Modelul vechi poate fi schimbat cu unul nou, la cerere, în cazul pierderii sau deteriorării sale. Schimbarea a fost necesară pentru a ne adapta cerințelor prevăzute în OUG nr. 78/2000, precum și ordinului comun MTI/MAI/MF nr. 211/28/391/2024, care stabilește noul format al Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV).
„Nu trebuie să mergeți să scotociți printre actele mașinii și nici să vă întrebați ce aveți de făcut în această situație, deoarece modificarea formei CIV nu vine cu nicio obligație pentru posesorii de vehicule. În noul format, documentul păstrează aceleași categorii de informații despre vehicul, dar dispar câmpurile destinate completării datelor despre proprietar și numărul de înmatriculare”, au transmis reprezentanții Registrului Auto Român (RAR).
Ce este CIV?
Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) este cel mai important document al unei mașini. El este impus și reglementat de OUG nr. 78/ 2000 privind omologarea vehiculelor rutiere și eliberarea CI lor în vederea admiterii în circulație pe drumurile publice din România, cu modificările și completările ulterioare.
CIV este un document emis de Registrul Auto Român (RAR). El certifică faptul că o mașină fost omologată și că este conformă cu toate condițiile tehnice referitoare la siguranța circulației pe drumurile publice din România. Documentul atestă și dreptul de proprietate pentru persoana care este menţionată în calitate de deţinător. Face referire la fiecare înstrăinare a mașinii către noul proprietar. În situația în care, la identificare, există neconcordanţe între mașină şi documentele sale, ele vor fi soluționate exclusiv de către reprezentanţii RAR.
CIV furată/pierdută
În cazul pierderii, furtului sau deteriorării CIV, trebuie anunțată Poliția Română pentru a împiedica folosirea documentului de alte persoane în scopuri neautorizate. De altfel, trebuie solicitată eliberarea unui duplicat. Pentru a-l obține, șoferii au nevoie de o serie de documente, respectiv:
- cerere RAR – se va completa olograf de către persoana solicitantă, pe propria răspundere, ea va fi semnată în prezenţa unui reprezentant RAR;
- actul de identitate al persoanei solicitante;
- documente ce atestă calitatea de proprietar al mașinii, dacă persoana solicitantă nu este cea care figurează ca deţinător (ex.: act de vânzare-cumpărare, factură etc.);
- act de reprezentare legală (împuternicire notarială), dacă deţinătorul este persoană fizică sau delegaţie dacă deţinătorul este persoană juridică.