Este mai confortabil să conduceți cu o presiune mai mică a pneurilor?
„Este mai periculos. O anvelopă cu o presiune prea mică va fi prea moale și, prin urmare, necontrolabilă. Aceasta este probabil cea mai periculoasă și înșelătoare credință despre presiunea în pneuri.
Producătorii de automobile și producătorii de anvelope stabilesc un nivel de presiune recomandat. Această presiune este cea care garantează o bună manevrabilitate, chiar și în condiții extreme”, spune Matti Morri, directorul serviciului tehnic pentru clienți al Nokian Tyres și expert în anvelope.
Durata de viață a anvelopelor crește cu o presiune corectă?
„Absolut. Cu cât presiunea din anvelopă este mai mică, cu atât mai mult iese în evidență peretele lateral. Peretele lateral este cea mai slabă parte a unei anvelope, astfel încât presiunea corectă a anvelopei reduce riscul de înțepături, tăieturi și defecțiuni.
Dimpotrivă, dacă se conduce cu o presiune prea mică, anvelopa se va deforma.
Temperatura anvelopei va crește, ceea ce poate cauza ruperea componentelor anvelopei. Pentru ca o anvelopă să dureze mai mult, ar trebui să îi verificați regulat presiunea”, mai spune expertul Matti Morri.
Ar trebui să măriți presiunea în pneurile din față atunci când tractați o remorcă?
Pentru specialistul în anvelope, răspunsul este simplu: „Aceasta este o credință care persistă și astăzi, iar răspunsul este nu. Dimpotrivă, presiunea din pneurile față este cel mai important factor. Dimpotrivă, presiunea pe puntea spate este cea care ar trebui să fie crescută. Creșterea greutății pe bara de remorcare crește sarcina pe puntea spate. Vehiculul încărcat va fi dificil de condus, deoarece partea din spate se mișcă necontrolat.
O dubiță are nevoie de o presiune a pneurilor de până la 5 bar?
„Pentru a atinge capacitatea maximă de încărcare a unei furgonete, nivelul de presiune trebuie într-adevăr să ajungă la cinci bari, uneori chiar mai mult.
Cele mai multe probleme structurale ale anvelopelor autovehiculelor comerciale pot fi explicate prin presiunea prea mică a anvelopelor pentru sarcină.
Se poate desprinde o anvelopă de pe jantă?
„Acest lucru se poate întâmpla atunci când temperatura scade. Dacă temperatura scade cu zece grade, pneurile pierd 0,1 bar. De asemenea, temperaturile sub zero grade Celsius determină contracția jantelor din oțel. Dacă presiunea din anvelope este prea mică, anvelopa se poate desprinde dacă loviți o bordură sau luați un viraj cu viteză mare. Pe măsură ce temperatura crește, crește și presiunea din anvelope.
O presiune prea mare este întotdeauna mai bună decât una prea mică. O presiune prea mică crește rezistența la rulare, uzura anvelopelor și consumul de combustibil. Este, de asemenea, periculos”, spune Matti Morri.
Un gest simplu care ne poate salva viața
Pentru a conduce în siguranță, ar trebui să verificăm și să reglăm presiunea din anvelope o dată pe lună și ori de câte ori urmează să facem o călătorie lungă. Acest lucru trebuie făcut când anvelopa este rece, după cel mult 2 km de condus. În caz contrar, trebuie să așteptăm cel puțin două ore. Atunci când verificați presiunea din anvelopă, nu uitați că capacul supapei nu numai că asigură etanșeitatea întregii anvelope, dar acționează și ca o protecție pentru supapa în sine.
Cu o presiune corectă a anvelopelor, economisim combustibil
Presiunea de aer din interiorul anvelopei are o influență decisivă asupra performanței anvelopei, a duratei de viață și a consumului de combustibil. Presiunea corectă reduce efortul pe care anvelopa trebuie să îl depună pentru a rula, ceea ce se traduce prin economii de energie consumată și, în consecință, de combustibil. De asemenea, contribuim la menținerea unui mediu mai curat, deoarece consumăm mai puțin combustibil și emitem mai puțin CO2.