În urma accidentului, 12 persoane au fost rănite. Patru dintre acestea au fost transportate la spital, iar celelalte opt au primit îngrijiri la fața locului. În trenul cu pasageri se aflau 280 de persoane. 200 dintre acestea au fost duse cu microbuze ale ISU Teleorman la stația Roșiori, unde au urcat în alt tren pentru a ajunge la destinație.
Apar controversele în acest caz
Deja încep să apară și controversele în acest caz. În primul comunicat transmis, CFR nu pomenește absolut nimic despre trenul de călători. Ulterior, s-a aflat că 12 oameni au fost răniți.
Conform primelor informații din anchetă, trenul de călători se deplasa cu 52 de km/h atunci când semaforul s-a făcut roșu. Trenul s-a mai deplasat încă 300 de metri după declanșarea frânării automate. La impactul cu marfarul, trenul de călători avea aproximativ 8 km/h, relatează Antena 3 CNN.
Este neclar însă motivul pentru care marfarul încărcat cu mașini Ford se afla pe linia principală. În mod normal, acesta trebuia să tragă pe altă linie, pentru a da prioritate trenului de călători. Una din ipoteze este că marfarul deja deraiase și nu se mai putea mișca de pe linie.
Trenul de pasageri ar fi lovit violent marfarul
Potrivit lui Laurențiu Dumitru, directorul Agenției de Investigație Feroviară care cercetează cauzele accidentului feroviar din județul Teleroman, trenul accelerat care circula pe ruta Arad-București Nord a depășit semnalul de oprire și a ajuns din urmă marfarul , lovindu-l violent, ceea ce a provocat deraierea ultimelor trei vagoane ale marfarului
Autoritățile au transmis inițial că mecanicul trenului de pasageri a reușit să frâneze la timp.
„Nu vorbim de ipoteze. Putem spune ce s-a întâmplat. La 3.55 un tren de călători care circula pe ruta Arad-București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă încărcat cu mașini Ford, în urmă acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă. E o chestiune pe care o lămurim, ca să nu existe date care ulterior să fie invalidate. A existat un semnal care indică roșu Oprire și a fost depășit ajungându-se un alt tren din urmă.
Aceste trenuri s-au lovit fără discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă”, a declarat acesta pentru Digi 24.
„Dacă va fi cazul, credem că va fi, vom emite recomandări de siguranță care vor fi analizate de autoritățile de siguranță, se va dispune un plan de măsuri care să fie implementate”, a adăugat Laurențiu Dumitru.