China va produce mai multe modele de vehicule electrice ieftine
Producătorul chinez de vehicule electrice Xpeng a anunțat că intenționează să lanseze o marcă mai ieftină, intrând astfel într-un segment extrem de competitiv. Decizia vine pe fondul unei concurențe intense la nivel de preț în industria vehiculelor electrice, transmite Reuters.
Modelele acestei mărci, care vor fi lansate în cursul lunii viitoare, vor avea prețuri cuprinse între 100.000 de yuani și 150.000 de yuani (14.000-21.000 de dolari), a declarat sâmbătă președintele și directorul general al Xpeng, He Xiaopeng, la un eveniment industrial desfășurat la Beijing, potrivit unui anunț făcut de companie pe contul său oficial WeChat.
Producătorii de vehicule electrice premium își stabilesc în general prețurile mașinilor lor în intervalul de 200.000-300.000 de yuani.
Concurența de pe piața vehiculelor electrice din China s-a intensificat pe măsură ce companiile se întrec în reducerea prețurilor. Liderul de piață BYD este vârful de lance al unei runde mai profunde de reduceri de prețuri.
Xpeng a declarat că va introduce succesiv modele sub această marcă, pe care nu a numit-o. Fiecare model va avea diferite niveluri de capacități de conducere inteligentă. Noua marcă este dedicată creării „primei mașini asistată de inteligență artificială pentru tineri”, a precizat aceasta.
Creșterea vânzărilor de mașini electrice a scăzut pe piața chineză
Vânzările de vehicule electrice din China au încetinit în primele luni ale acestui an, au arătat datele recente din industrie. Concurența s-a intensificat, iar liderul pieței, BYD, a condus o rundă mai amplă de reduceri de prețuri.
Vânzările de mașini electrice au fost totuși pe creștere cu 18,2% în ianuarie-februarie. Procentul a scăzut însă față de tot anul 2023 (20,8%), au arătat datele Asociației autoturismelor din China.
Împreună cu modelele hibrid plug-in, vânzările de vehicule electrice au urcat cu 37,5% în perioada de două luni, față de 36,2% pentru 2023. Rezultatul a depășit creșterea de 16,3% a pieței generale a vehiculelor de pasageri, pe măsură ce reducerile generalizate au alimentat cererea.
Vehiculele electrice au reprezentat 33,5% din totalul vânzărilor de mașini în ianuarie-februarie, față de 28,3% în aceeași perioadă a anului precedent. Acestea au acaparat din cota de piață deținută de mașinile pe combustie internă, care la rândul lor au înregistrat o creștere a vânzărilor de 7,8%.