Apar semafoare pe Podul Prieteniei. Lucrările de reparație pe partea bulgară vor începe pe 10 iulie 2024 și vor dura circa patru luni și jumătate pentru fiecare bandă în parte.
Podul Prieteniei este în reparații
Podul Prieteniei. Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu – Ruse) vor începe de pe data de 10 iulie 2024, a informat, vineri, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Vor avea loc reperații capitale, dar traficul nu va fi oprit complet
Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria a informat, la rândul ei, că lucrările de construcție se vor desfășura zilnic, timp de 10-12 ore, în funcție de specificul lucrărilor. Traficul nu va fi oprit complet. Procesul de lucru se va desfășura astfel încât vehiculele să treacă în mod eșalonat în dublu sens pe banda pe care nu se lucrează.
Lucrările de reparație se vor desfășura în șase etape. În primele două etape se va repara trepiedul instalației de pe partea bulgară. O porțiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări. Mai întâi, va fi restricționat traficul pe banda de intrare în Bulgaria, apoi pe banda de ieșire în direcția România. Lucrările de reparații de pe acest tronson vor dura circa patru luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.
Pentru o mai bună organizare a traficului, se vor instala semafoare adaptive.
Agenția pentru Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgare își cere scuze șoferilor pentru disconfortul creat. Lucrările de construcție și schimbarea organizării traficului vor cauza neplăceri șoferilor, dar ele sunt necesare pentru a asigura siguranța circulației pe pod în următorii ani. Le cere șoferilor să dea dovadă de înțelegere și de răbdare în această perioadă, să conducă prudent, cu o viteză rezonabilă, să respecte cu strictețe semnalele de circulație și să nu se angajeze în depășiri riscante.
Despre Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse
Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse a fost deschis circulației la data de 20 iunie 1954. El reprezintă principalul punct de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria. La vremea inaugurării sale, era cel mai mare pod combinat rutier și feroviar din Europa.
Podul de peste Dunăre a fost prima structură de acest fel din istoria modernă a celor două țări. Totuși, primele poduri de peste Dunăre în această regiune au fost construite în timpul Imperiului Roman, sub Împăratul Traian, în începutul secolului al II-lea d.Hr. După această perioadă, însă, legătura terestră dintre România și Bulgaria a fost întreruptă timp de peste 18 secole.