Apare o nouă autostradă în România! Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că până la sfârșitul acestui an, se va circula pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură a Capitalei (A0) între Jilava (DN5, București – Giurgiu) și Bragadiru (DN6).
Apare o nouă autostradă în România! Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că până la sfârșitul acestui an, se va circula, cu siguranță, pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură a Capitalei (A0) între Jilava (DN5, București – Giurgiu) și Bragadiru (DN6). Lotul de mijloc al A0 Sud are o lungime de 16,3 km.
Inițial, s-a sperat că s-ar putea devansa inaugurarea și pe lotul 1 (A1-Jilava, aproape 17 km). Însă, cel mai probabil, numai bucata cuprinsă între DN 4 (București – Oltenița) și Jilava va fi deschisă circulației anul acesta.
Până la sfârșitul anului, se va putea circula pe 24 km din semi-inelul de sud al A0
Cristian Pistol a anunțat că până la finalul lui 2023, se va putea circula pe aproximativ 24 km din semi-inelul de sud al Autostrăzii de centură a Capitalei.
“Avansată este zona de sud, semi-inelul sudic al Autostrăzii de Centură, și vorbim aici de lotul 2, care este foarte avansat, fiind undeva la peste 93% progresul fizic înregistrat, lucrare pe care vom putea circula începând cu sfârșitul anului acesta. Aceasta va fi dată, cu siguranță, în circulație”, a declarat șeful CNAIR pentru Gândul.
Despre devansarea finalizării lucrărilor s-a vorbit, într-o primă etapă, și pe lotul 1, A2 – Jilava. Totuși, acestea se vor finaliza, cel mai probabil, la începutul anului viitor, conform contractului. Dar fiind dat avansul, se caută soluții pentru a se putea circula cât mai mult pe autostradă.
„Dacă vorbim de lotul 1 acesta este un pic mai întârziat, avem un progres fizic undeva la 77%, nu cred că vor reuși s[ finalizeze lucrările anul acesta dar încercăm să găsim o formulă prin care să facem legătura cu DN 4, astfel încât să vină în completarea lotului 2 pentru a putea da în circulație cât mai mult din semi-inelul sudic”, a adăugat Cristian Pistol.
Lotul ce face legătura între DN6 și A1, completat în proporție de 55%
Dintre cele 3 loturi ale A0 Sud, cel care face legătura între DN 6 (Bragadiru) și A1 (Ciorogârla) este cel mai întârziat, fiind completat în proporție de numai 55%.
„Dacă vorbim de lotul 3, acesta este întârziat față de ce ne-am așteptat și față de ce ne dorim, dar premizele sunt bune ca anul viitor, în prima jumătate a anului, să fie finalizat și acesta, astfel încât vom avea legătura între autostrada A1 și autostrada A2 pe semi-inelul sudic al Autostrăzii de Centură a municipiului București”, a declarat șeful CNAIR.
Nu se vor mai accepta întârzieri
Acesta a precizat că nu vor mai fi acceptate întârzieri, indiferent care sunt problemele cu care se confruntă constructorul.
„Mobilizarea lor a fost una mult mai bună anul acesta față de anul trecut, au înțeles mesajul nostru, din păcate capacitatea financiară a acestei firme de a susține lucrările până la certificarea și plata efectivă a acestora este redusă. Am luat legătura cu managementul acestei companii, am încercat să le explic situația prezentă prin care România nu-și mai permite întârzieri în aceste proiecte de investiții absolut necesare, sper să fi înțeles mesajul, să se mobilizeze mai bine, și anul viitor, așa cum și-au asumat, să finalizeze lucrările”, a spus Cristian Pistol.
Semi-inelul de sud al Autostrăzii de Centură a Municipiului București (A0) are aproximativ 51 de km și este împărțit în 3 loturi: A2 – DN5 (17 km), DN 5 – DN 6 (16,5 km) și DN 6 – A1 (18 km). Acestea sunt construite de către turcii de Alsim Alarko (loturil 1 și 2) respectiv grecii de la Aktor.