Apare o nouă apă minerală în România

Într-un demers de a-și consolida poziția pe piața apei minerale îmbuteliate, Societatea Națională a Apelor Minerale (SNAM), deținută de statul român, are în plan să devină producător de apă propriu. Astfel, produsul va ajunge pe rafturile magazinelor.

Cu 13 surse libere de apă, pentru care așteaptă investitori interesați să dezvolte afaceri în industria îmbutelierii, SNAM explorează posibilitatea de a valorifica aceste resurse naturale.

Sursele libere, însemnând că nu sunt contractate cu agenți economici pentru exploatare. Acesta sunt sigilate, având deja licențe de la Agenția Națională pentru Resurse Minerale anunță Digi 24.

Apă minerală la un preț rentabil

Mecanismul de funcționare presupune vânzarea apei de către SNAM la un preț reglementat, plătind redevențe, în timp ce îmbuteliatorii pot stabili prețuri proprii atunci când aduc produsul pe piață.

Deși SNAM încearcă de câțiva ani să intre pe piața îmbutelierii, fără succes până în prezent, compania își propune să devină producător de apă îmbuteliată începând chiar de anul viitor.

În privința denumirii de brand pentru această apă, nu există încă o alegere oficială. Se sugerează că ar putea fi legată de Dacia, pentru a sublinia apartenența la spațiul carpato-danubian.

sticle de apa
SURSA FOTO: Dreamstime

Promovarea apei din România în țările cu probleme serioase

Alin Udriște, directorul SNAM, a evidențiat la o conferință că, dincolo de piața internă, există oportunități pentru promovarea apei produse în România în țările cu probleme serioase de aprovizionare cu apă.

Mai mult, el a subliniat că, având în vedere contextul geopolitic, apa este considerată o resursă strategică. Capacitatea de producție a SNAM poate fi apelată în caz de urgență.

SNAM, controlată integral de statul român prin Ministerul Economiei, este furnizorul autorizat de apă minerală către îmbuteliatorii din țară.

Compania gestionează o parte din resursele apelor minerale din stațiunile balneoclimaterice. În prezent, societatea exploatează doar 45% din volumul izvoarelor disponibile în România.

Țara noastră are printre cele mai mari procente din lume de resurse de apă minerală neexploatată.

Piața retail a apelor îmbuteliate în România are o valoare de aproximativ 1 miliard de euro, cu actori importanți precum:

  • Borsec
  • Dorna
  • Aqua Carpatica
  • Zizin
  • Bucovina