O nouă autostradă în România
Guvernul a aprobat, joi, proiectul de lege privind contractul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii pentru construirea Autostrăzii A7 – Moldova, actul normativ urmând să fie înaintat Parlamentului, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
„O decizie importantă este referitoare la aprobarea proiectului de lege privind contractul de finanţare a Autostrăzii A7, cofinanţarea aferentă Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă dintre România şi Banca Europeană de Investiţii. Este vorba de Autostrada Moldovei şi implică o finanţare de 600 milioane de euro de la BEI”, a precizat Constantin, după şedinţa de Guvern.
Contractul de finanţare a fost semnat la Bucureşti la 12 iunie 2023 şi la Luxemburg la 14 iunie 2023.
Potrivit expunerii de motive, obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, între Ploieşti şi Paşcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în patru secţiuni: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, 82,44 km; Focşani – Bacău, 95,9 km; Bacău – Paşcani, 77,39 km.
Care este stadiul lucrărilor
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunța în urmă cu două săptămâni, după o vizită de lucru pentru a vedea stadiul lucrărilor că lotul 1 Dumbrava – Mizil, al Autostrăzii Ploiești – Buzău, că acesta este realizat în proporție de 18%. Lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august 2022.
„Am fost într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 1: Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, mai exact la km 0 al Autostrăzii Moldova (A7), unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel.
Chiar dacă ritmul lucrărilor pe acest șantier este, acum, unul bun, îl monitorizăm totuși atent, astfel încât să prevenim noi întârzieri”, a transmis Scrioșteanu, potrivit economica.net.
În ceea ce privește segmentul între Focșani și Domnești Târg (Focșani – Bacău), acesta este gata în proporție de 5%. De asemenea, tronsonul Saucești-Trifești din cadrul Autostrăzii Bacău-Pașcani este realizat în proporție de 1,05%, iar cel dintre Buzău și Vadu Pașii, de 17%.