Ministerul Transporturilor a venit luni seara cu un anunț important în privința uneia dintre cele mai așteptate autostrăzi din România. Se pare că a fost avizat în sfârșit proiectul tehnic pentru prima secțiune a autostrăzii. Vești bune prin CNAIR.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) anunţă, luni, că mai multe proiecte de infrastructură rutieră au intrat în linie dreaptă, fiind vorba despre secţiunea 1 din Autostrada Sibiu – Piteşti, Centura Bucureşti şi Autostrada Transilvania, conform unui comunicat.
”Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au avizat, în cadrul Consiliului Tehnico-Economic (CTE) de la nivelul companiei, proiectul tehnic pentru secţiunea 1 a autostrăzii Sibiu–Piteşti (Sibiu – Boiţa)”, a anunţat, luni, Ministerul Transporturilor.
Contractul de proiectare şi execuţie, cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA a fost semnat în aprilie 2019 cu cei de la Compania Porr Construct SRL. Durata contractului prevede 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.
”După această etapă urmează ca antreprenorul să depună documentaţia necesară obţinerii Autorizaţiei de Construire, emisă de către MTIC”, a mai precizat Ministerul Transporturilor.
Modernizări ale Centurii București
Sursa citată a mai anunţat că, luni, CNAIR a semnat, cu antreprenorul Tirrena Scavi contractul pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN Centura Bucureşti, sectorul DN2 ( E85, Km 12+300) – A2 (Km 23+750).
Valoarea de semnare a contractului este de 235.747.292,70 Lei fără TVA, sursa de finanţare fiind Fondul de Coeziune în cofinanţare cu Bugetul de Stat.
Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 km din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 benzi la 4 benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum şi reabilitarea pasajelor si a podurilor existente pe acest sector de drum naţional.
Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuţie şi minim 60 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Vești privind Autostrada Transilvania
”În privinţa Autostrăzii Transilvania, documentaţia pentru secţiunea 3B5 Nuşfalău–Suplacu de Barcău a fost validată de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, iar termenul de depunere a ofertelor este de 09.03.3020”, a mai anunţat Ministerul.
Valoarea estimată a contractului pentru proiectarea şi execuţia a 13,55km de autostrada este de 395,72 milioane lei.
“Lucrurile trebuie să se desfăşoare într-o continuă dinamică şi de aceea şedinţele necesare aprobării documentelor sau solicitării unor soluţii tehnice să se desfăşoare ori de câte ori e necesar. Urmăresc permanent situaţia infrastructurii şi pot să spun că acolo unde mai există bariere administrative, le eliminăm cu celeritate. Antreprenorii trebuie să aibă front de lucru şi proiectele să poată fi implementate cât mai rapid. Anul acesta avem un buget construit pentru realizarea investiţiilor, astfel încât proiectele care au avut un ritm lent de construcţie să intre în linie dreaptă. Trebuie flexibilizat circuitul administrativ, astfel încât cei responsabili să-şi asume, cu adevărat, deciziile luate” a declarat ministrul Lucian Bode.