Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că o autostradă așteptată de mulți ar putea fi gata anul acesta. Șeful CNAIR, Cristian Pistol spune că termenul limită pentru lucrări este 2025.
Autostrada A0 Nord ar putea fi finalizată înainte de termen
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că lucrările la Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, cunoscută și sub numele de noua centură a Capitalei, ar putea fi finalizate înainte de termenul contractual.
Potrivit lui Pistol, constructorul chinez China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) lucrează într-un ritm eficient și există șanse reale ca acest sector să fie dat în circulație înainte de sfârșitul anului 2024.
Lotul 3, cu o lungime de 8,60 km, se întinde între Afumați și Pantelimon și este parte integrantă a inelului de centură nordic al Bucureștiului.
Potrivit informațiilor, lucrările sunt realizate cu ajutorul a 180 de muncitori și 50 de utilaje.
Prioritatea este acordată sectorului de 2,3 km care va facilita descărcarea traficului de pe DN2.
Dacă ritmul de lucru actual se menține, este posibil ca la finalul acestui an să se poată circula continuu pe cei 21 de km ai semiinelului nordic al A0, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2.
Termenul limită pentru terminarea lucrărilor este 2025
Durata contractuală pentru finalizarea întregului proiect este stabilită pentru anul 2025, iar valoarea lucrărilor pentru Lotul 3 se ridică la 397,99 milioane lei (fără TVA).
Finanțarea provine din Programul Transport (PT).
În prezent, lucrările au avansat la un stadiu fizic de 12,5% din totalul construcției, cu un progres de 22,8% în zona nodului rutier cu DN2.
”Ritm bun de lucru pe șantierul lotului 3 al A0 Nord!!
Constructorul chinez este mobilizat în șantier cu 180 de muncitori și 50 de utilaje și lucrează cu prioritate pe sectorul de 2,3 km, care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2.
Dacă se păstează ritmul sunt șanse reale ca la finalul acestui an să se circule continuu pe 21 de km ai semiinelului nordic al A0, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2.
Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție).
Termenul contractual de finalizare a întregului proiect este anul 2025.
Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport (PT).
Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 12,5% din totalul construcției, iar la nodul rutier cu DN2 se înregistrează un progres fizic de 22,8 %.
Inelul de Centură al Capitalei este un proiect extrem de important pentru dezvoltarea economică a #României în ansamblu, dar și a regiunii București – Ilfov unde este concentrat aproximativ 25% din PIB-ul național.”, a explicat Cristian Pistol.
Autostrada Sibiu – Pitești ar putea fi dată parțial în trafic în 2024
Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, care se întinde pe 30,35 km între Curtea de Argeș și Pitești și este construită de compania italiană WeBuild, va fi parțial deschisă circulației în anul 2024, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru economica.net.
În iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că 90% din secțiunea 5 a fost deja asfaltată. El a precizat că, în funcție de progresul lucrărilor în zonele dificile, acest segment ar putea fi deschis în 2024, înainte de termenul contractual stabilit pentru 2025.
Asociația Pro Infrastructură (API) considera că este „perfect fezabil” ca în decembrie 2024 să putem circula pe aproximativ 15 km între Bascov (Pitești) și nodul Mănicești, situat la mijlocul lotului.