Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, Sorin Grindeanu, a explicat că lucrările de execuție trebuie să fie finalizate în 4 ani şi 9 luni de la data semnării contractului.

„A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 din Autostrada Sibiu-Pitești! Parte a tronsonului care traversează Carpații, Secțiunea Cornetu-Tigveni are o lungime de 37,4 km: perioada contractuală de proiectare este de 12 luni, perioada pentru construcție este de 45 de luni.

Mai clar: lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni de la data semnării contractului. Asocierea italiano-română care a câștigat acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,323 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3: 95 de poduri și pasaje, 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie), 1 Nod rutier la Cornetu, 1 Nod rutier la Văleni, 1 Ecoduct în zona localității Călinești”, a scris Sorin Grindeanu, joi după-amiază, pe contul său de Facebook.

„Autostrada Sibiu – Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 Secțiuni, dintre care 4 au deja contracte semnate: Secțiunea 1: Sibiu – Boița (14,15 km), se află în execuție și are ca termen contractual de finalizare anul 2023.

Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni (parte a Tronsonului care traversează munții) este 2027.

Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) se află în etapa de proiectare  și trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului. Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) este în faza de execuție și trebuie finalizată în anul 2025.

Autostrada Sibiu-Pitești, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) va conecta Centrul şi Vestul României cu reţeaua europeană de autostrăzi”, a explicat Sorin Grindeanu.

CNAIR a reziliat contractul pentru secțiunea Chiribiș – Biharia a autostrăzii Transilvania

De asemenea, ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România a anunţat că CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a reziliat contractul pentru secţiunea Chiribiş – Biharia a autostrăzii naționale Transilvania.

„CNAIR a reziliat astăzi contractul pentru secțiunea Chiribiș – Biharia a autostrăzii Transilvania! A fost nevoie de această măsură ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reușit nici până acum să predea un Proiect Tehnic conform.

Contractul a fost semnat în anul 2020 iar construcția ar fi trebuit să fie finalizat până la sfârșitul acestui an (2022). CNAIR va relansa acest contract în cel mai scurt timp.

Modificarea recentă a legislației privind achizițiile publice va ajuta la urgentarea procedurilor și nu va mai trebui astfel să pierdem ani de zile pentru reluarea lucrărilor, ca în trecut. Șantajul constructorilor care vor bani fără să muncească s-a încheiat”, a adăugat Sorin Grindeanu.