Vești bune pentru șoferii din România, care vor putea circula până la finalul lui 2022 pe secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu – Pitești, cuprinsă între Sibiu și Boița.

Pro Infrastructura: Deschiderea traficului este perfect fezabilă în 2022, poate chiar în octombrie-noiembrie

Acest tronson a ieșit bine din iarnă, motiv pentru care sunt șanse mari să circulăm pe el, spun cei de la Pro Infrastructura.

Autostrada A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 1 a ieșit bine din iarnă. Cei 13,17 km dintre Sibiu și Boița arată promițător la începutul primăverii și avem șanse maxime să circulăm până la final de an”, au anunțat, vineri, reprezentanții Pro Infrastructura, pe pagina de Facebook.

Totuși, aceștia atrag atenția că antreprenorul austriac PORR nu ar trebui „să se culce pe o ureche” și îi cer să accelereze ritmul, mai ales pe partea de terasamente.

„Este drept, vremea nu a fost prielnică, dar acum are ocazia să demonstreze că poate inaugura autostrada înainte de termen, așa cum a mai făcut-o în trecut”, mai spun cei de la pro Infrastructura.

Contractul a fost semnat cu PORR în 14 aprilie 2019 pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA, cu 12 luni perioadă de proiectare, 36 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere aferent proiectării a fost dat în 29 mai 2019, iar cel pentru lucrări în 30 martie 2020. Așadar, termenul de finalizare din acte este fix peste un an.

„Dar deschiderea traficului este perfect fezabilă în 2022, poate chiar în octombrie-noiembrie, astfel încât șoferii să scape de corvoada traversării zonei Tălmaciu-Veștem, iar localnicii să poată respira aer (mai) curat”, mai arată Pro Infrastructura.

Contract semnat cu o asociere din Turcia pe 860 de milioane de euro pentru sectorul dificil de pe Valea Oltului

Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului montan de pe Valea Oltului, secțiunea 2 de pe A1 Sibiu – Pitești, a fost semnat la început de februarie 2022 cu o asociere de firme din Turcia pentru circa 860 de milioane de euro. Oferta turcilor a fost singura depusă la licitație încă din octombrie 2021. Tronsonul de la Boița la Cornetu este poate cel mai dificil de pe Sibiu – Pitești, va fi construit exact pe valea Oltului, va avea peste 31 de km lungime, 7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct lung de peste 200 de metri. Contractul a fost semnat de către CNAIR cu asocierea de firme turcești MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

Contractul a fost semnat pe 4.250 miliarde de lei fără TVA (circa 860 milioane de euro) și prevede 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție. Oferta turcilor a fost singura depusă, încă din octombrie 2021, asta după ceanterior în ultimă etapă a licitației CNAIR se calificaseră în total șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria. Termenul de finalizare este de 18 luni proiectare și 50 de luni execuție și va conține 31 de km cu 7 tuneluri și 27 de viaducte pe parcurs.

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare. Pe A1 Sibiu – Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș.

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș – Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie 2021 cu austriecii de la PORR. Pe secțiunea 3 Tigveni – Cornetu licitația a fost suspendată după ce unul dintre ofertanți a contestat multiplele probleme și neconcordanțe din caietul de sarcini.