Senatul a adoptat tacit, în şedinţa de luni, propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada A7. Termenul de finalizare este de trei ani de la data intrării în vigoare a actului normativ. Autostrada va lega Vama Siret de Bucureşti.
Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere şi vot s-a împlinit pe 21 aprilie, a fost citită în plen de preşedintele Senatului, Anca Dragu, care a condus şedinţa de luni.
Apare o nouă autostradă
„Realizarea unei infrastructuri de comunicaţii rutiere moderne, rapidă şi sigură, care să lege Vama Siret de Bucureşti va conduce la dezvoltarea rapidă a Moldovei şi a Bucovinei şi a judeţelor ce compun regiunea istorică Moldova din mai multe puncte de vedere. Dacă nu se intervine legislativ, Guvernul nu va aloca fonduri pentru îmbunătăţirea infrastructurii rutiere din Moldova şi Bucovina, acestea fiind condamnate la declin economic, din cauza lipsei de conectivitate rutieră”, se arată în expunerea de motive a propunerii legislative iniţiate de deputaţii AUR George Simion şi Lucian Puşcaşu.
Autostrada A7 va lega Vama Siret de București
Propunerea legislativă presupune că „se aprobă obiectivul de investiţii privind dezvoltarea infrastructurii rutiere Autostrada A7 Siret – Suceava – Dolhasca – Paşcani – Bacău – – Focşani – Buzău – Ploieşti – Bucureşti denumită în continuare Autostrada A7″.
„Obiectivul de investiţii Autostrada A7 se finanţează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada A7. Termenul de execuţie este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi, adică 1 ianuarie 2022”, prevede propunerea legislativă adoptată, luni, de Senat.
Totodată, Senatul a mai adoptat tacit, luni, propunerea legislativă, iniţiată de senatorul PSD Laura Fulgeanu-Moagher, privind transmiterea unui teren aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. – S.A., din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Câmpina.
Ambele propuneri legislative vor fi dezbătute de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.
Sursă foto: INQUAM PHOTOS. Virgil Simionescu