Cea mai nouă bancnotă suvenir, cu valoarea de 0 euro, dedicată voievodului Ștefan cel Mare, este cea mai nouă din seria menită să promoveze imaginea Cetății se Scaun a Sucevei.

Muzeul Național al Bucovinei a lansat o bancnotă suvenir cu chipul lui Ștefan cel Mare

Anunțul a fost făcut de Muzeul de Istorie Suceava.

„Intrați din anul 2022 în rândul suvenirurilor de euro din Europa, alături de alte mari obiective turistice europene, printre care și Cetatea de Scaun a Sucevei, cel mai important edificiu simbol al Sucevei, bancnota dedicată lui Ștefan cel Mare completează seria, fiind cea mai nouă Bancnotă souvenir cu valoarea de 0 Euro, lansată de Muzeul Național al Bucovinei în colaborare cu Eurosuvenir România.”, se arată în postarea de pe Facebook.

Unde va putea fi achiziționată bancnota

Bancnota suvenir în valoarea de o euro va putea fi cumpărată pentru prețul de 21 de lei la magazinul Muzeului de istorie Suceava. De săptămâna viitoare, va fi disponibilă și la standul de prezentare de la Casa Custodelui – Cetatea de Scaun a Sucevei. Aceasta este prezentată într-o mapă specială, prevăzută cu un buzunar transparent, unde de va găsi bancnota. Pe cele patru fațete, mapa are imprimate imaginea domnitorului, o hartă a ctitoriilor sale, precum și o imagine a Sălii Sfatului Domnesc de la Suceava.

„Bancnotele sunt puse în vânzare la prețul de 21 lei, la magazinul de prezentare al Muzeului de Istorie Suceava, iar de săptămâna viitoare și la standul de prezentare de la Casa Custodelui – Cetatea de Scaun a Sucevei. Bancnota este prezentată într-o mapă specială, prevăzută cu un buzunar interior transparent, spațiu în care se regăsește bancnota. Mapa, tipărită în condiții grafice deosebite, are imprimate pe cele patru fațete imaginea domnitorului și o hartă a ctitoriilor sale, cât și o imagine a Sălii Sfatului Domnesc de la Suceava.

Bancnota suvenir de 0 Euro, cu reprezentarea Voievodului Ștefan cel Mare, este realizată în una din imprimeriile acreditate de către Banca Centrală Europeană, având caracteristici de securitate similare bancnotelor reale și un design unic, atrăgător, asemănător, dar nu confundabil cu acestea.

Proiectul de promovarea a obiectivelor turistice renumite în întreaga lume este o inițiativă, marcă înregistrată apărută în Franța în anul 2015.”,