Construcția noii fabrici va începe în acest an în parcul industrial din Sărățel. Facilitatea va avea două linii de producție pentru folii din polietilenă de uz industrial, ceea ce reprezintă o capacitate de peste 14.000 de tone anual. Echipamentele sunt de ultimă generație, cu un grad ridicat de robotizare și automatizare a fluxului de producție.
Investiția va genera o cifră de afaceri de 28 milioane euro
La maturitate, investiția va genera o cifră de afaceri de 28 milioane euro și o EBITDA de 4 milioane de euro, corespondentă unei marje de 14%, similară cu cea a altor segmente din cadrul Grupului.
Mecanismul de stimulare a investițiilor cu impact major în economie prevede un sprijin al statului de 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului. Prin această facilitate, beneficiarul se angajează ca în termen de cinci ani de la finalizarea investiției să contribuie la bugetul general consolidat cu o sumă cel puțin egală cu cea a ajutorului de stat primit.
Pentru derularea optimă a investiției, compania va accesa o finanțare de la Raiffeisen Bank. E un model folosit cu succes în trecut, care permite o alocare echilibrată a resurselor și un nivel adecvat al gradului de îndatorare. În ultimii trei ani, grupul a derulat investiții de 44,4 milioane de euro cofinanțate prin schema ajutorului de stat.
„Ne bucurăm că avem acest sprijin consistent din partea Ministerului de Finanțe în cadrul unui program care și-a dovedit eficiența în trecut și care aduce beneficii reale pentru dezvoltarea regională și a întregii economii”, a declarat Laszlo Vajda, directorul de dezvoltare al Grupului TeraPlast.
„Acest proiect, parte a strategiei de dezvoltare a Grupului pe un segment de piață cu un potențial major, presupune crearea unui centru important de producție de folii stretch în România, cu beneficii pe termen lung” a adăugat acesta.
Se va reduce necesitatea de import
Piața de folii stretch din România este estimată la circa 30 mii de tone pe an, iar capacitatea de producție ce va fi dezvoltată de TeraPlast va modifica radical oferta internă, prin reducerea necesarului din import.
Grupul are ca obiectiv atingerea unei cote de piață de aproximativ 45% din piața foliilor stretch până la finalul anului 2025, prin dezvoltarea de capacități proprii și prin operațiuni M&A.