Apare o nouă forță mondială, după ce o mare putere acaparează total, fără să anunțe, o piață considerată cu adevărat de viitor. Situația ar putea să se complice în curând.
Apare o nouă forță la nivel mondial, după ce s-a descoperit cum China, cel mai mare producător la nivel global de hidrogen, a început să își facă loc în top, ajungând să fie considerat principalul jucător și pe piața producătoare de celule de combustibil cu hidrogen folosite de obicei în vehiculele electrice și considerate cu adevărat de viitor, într-o încercare de a renunța la combustibilii fosili.
Apare o nouă forță mondială! O mare putere acaparează total piața
Astfel, în orașul Yunfu din provincia chineză Guangdong, o companie locală a produs deja 10% din celulele de combustibil cu hidrogen folosite până acum la nivel mondial în vehicule. În acest mod, China, cel mai mare producător la nivel global de hidrogen, își face loc ca principal jucător și pe această piață, cu toate că producția nu este tocmai „verde”.
Compania produce 70% din stivele cu celule de combustibil folosite în China. Obiectivul Sinosynergy este să furnizeze în viitor celule cu hidrogen pentru microbuze, camioane, tramvaie, mașini, nave, aeronave, rachete și stații folosite în telecomunicațiile 5G. Compania are aproape 5.000 de vehicule fabricate și exportate în jurul lumii care folosesc această tehnologie, însemnând o cotă de piață de 10%, potrivit South China Morning Post.
Aici, angajații lucrează la instalarea rezervoarelor de stocare a hidrogenului și a motoarelor pe hidrogen în vehicule care sunt trimise în diferite regiuni din China și în alte țări.
Sinosynergy are capacitatea de a produce 20.000 de stive cu celule de combustibil cu hidrogen în fiecare an și susține că este unul dintre cei mai mari producători din lume. Industria de hidrogen din Guangdong a primit o atenție mai mare de la conducerea Partidului Comunist.
De când guvernul a anunțat susținerea industriei în 2019, cel puțin 23 dintre cele 31 de regiuni provinciale au trimis planuri pentru dezvoltarea acestei surse de energie precum și vehiculele care folosesc hidrogen. Guvernele locale, printre care Shanghai, Beijing și Guangdong au trimis aplicații pentru finanțare din partea guvernului central.
Industria a evoluat, există motoare electrice care folosesc celule de hidrogen
Vehiculele pot fi propulsate fie de motoare electrice care folosesc celule cu hidrogen sau prin arderea hidrogenului într-un motor cu combustie internă. Procesul generează vapori de apă, singurul produs secundar, fără a elimina dioxid de carbon sau alte gaze cu efect de seră, fiind mult mai sănătos pentru mediu.
„Industria de hidrogen a evoluat la primele stadii de comercializare și industrializare. În mod similar cu dezvoltarea industriei bateriilor de litiu-ion, dezvoltarea industriei de hidrogen nu poate avea loc fără un cadru de reglementare eficient, sprijin politic și avansuri tehnologice”, a transmis directorul pe internațional al companiei, Cynthia Zhu, într-un interviu pentru publicația din Hong Kong.
Față de sursele solare și eoliene, puterea din arderea hidrogenului nu fluctuează și nici nu depinde de puterea vântului sau a luminii solare. În comparație cu bateriile litiu-ion, celulele de combustibil cu hidrogen au o mai mare capacitate de stocare a energiei, ceea ce poate propulsa vehicule pe distanțe mai lungi înainte de reîncărcare.