Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, printr-o hotărâre, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi (ANPDPD), ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
„Cele peste 870.000 de persoane cu dizabilități din România aveau nevoie de existența unei autorități care să le promoveze și apere drepturile și unde să se poată adresa atunci când întâmpină dificultăți de orice fel!”, a transmis ministrul Muncii, Marius Budăi într-o postare pe contul său de Facebook.
Ce stabilește mai exact actul normativ?
Potrivit unui comunicat transmis miercuri de ministerul Muncii, actul normativ adoptat asigură astfel cadrul necesar pentru coordonarea, la nivel central, a activităţilor de protecţie şi promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, elaborarea politicilor şi strategiilor şi urmărirea aplicării reglementărilor din acest domeniu.
Conform sursei citate, documentul prevede că ANPDPD funcţionează cu un număr de 62 de posturi, exclusiv demnitarii, iar conducerea este asigurată de un preşedinte şi de un vicepreşedinte, ajutaţi de un secretar general.
De asemenea, în cadrul ANPDPD funcţionează Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, cu activitate de coordonare metodologică şi monitorizare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap. Totodată, pe lângă ANPDPD funcţionează Consiliul de analiză a problemelor persoanelor cu handicap.
Prin OUG 121/2021 din 25 noiembrie 2021, Guvernul a stabilit reorganizarea Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, prin desprinderea unei părţi de patrimoniu corespunzătoare activităţilor şi personalului din domeniul protecţiei şi promovării persoanelor cu dizabilităţi şi transmiterea acesteia către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, înfiinţată prin acelaşi act normativ.
Guvernul a luat și o serie de decizii pentru sprijinirea mediului de afaceri
Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, o serie de decizii pentru sprijinirea mediului de afaceri, care vizează, în special, sectorul IMM.
„În şedinţa de astăzi, vom adopta o serie de decizii pentru sprijinirea mediului de afaceri din România. Astfel, respectând prevederile programului de guvernare prin care ne-am asumat ca obiectiv stimularea economică, susţinerea investiţiilor strategice în infrastructură, în sănătate, în educaţie, inovare şi digitalizare, precum şi reducerea decalajelor faţă de ţările dezvoltate, economiile dezvoltate din Europa de vest, vom accesa instrumentele financiare şi granturile pentru sectoarele afectate şi vom implementa scheme de ajutor de stat pentru investiţii noi şi garanţii pentru credite”, a anunţat prim-ministrul Nicolae Ciucă, la începutul reuniunii.
Potrivit acestuia, una dintre măsuri vizează cadrul legal pentru plata contractelor de finanţare pentru ultimii 2.885 de beneficiari eligibili ai Măsurii 2 Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor, în valoare de peste 500 de milioane de lei.