Apare o nouă regulă pentru cei cu permis de conducere categoria B. De când se aplică

Este anunțul momentului. Prin această măsură, ministerul olandez al Transporturilor vrea ca unele companii să devină mai sustenabile, fără costuri suplimentare. În plus, șoferii nu vor mai avea nevoie de un permis de conducere de categoria C, care era necesar pentru vehiculele de peste 3.500 de kilograme.

Se speră că astfel se vor reduce emisiile nocive din sectorul transporturilor, un pilon important al politicii climatice globale și europene, potrivit Pitane.blue.

Sectorul transporturilor este o sursă majoră de emisii de gaze cu efect de seră și de poluare a aerului, cu un impact major asupra mediului de viață, în special în zonele urbane.

Noua schemă este în conformitate cu Acordul privind schimbările climatice

Noua schemă este în conformitate cu Acordul privind schimbările climatice, privind realizarea unui transport cu emisii zero, până în 2050. În sectorul logisticii măsura poate contribui la tranziția către vehicule cu emisii zero, care se încadrează, de asemenea, în politica olandeză de a sprijini vehiculele electrice și a stimula creșterea infrastructurii de încărcare.

Modificarea vine în concordanță cu cea de-a treia directivă europeană privind permisul auto, care, începând din 2018, oferă statelor membre opțiunea de a permite obținerea unui permis de conducere categoria B, eliberat cu cel puțin doi ani în urmă, prin care se pot conduce vehicule cu combustibil alternativ, cu o greutate de până la 4.250 de kilograme.

poluare poluarea aerului
SURSA FOTO: Dreamstime

Se dorește ca această alternativă să ofere statelor membre mai multă flexibilitate în lupta cu schimbările climatice și poluarea aerului.

Acum, un permis de conducere categoria C e necesar pentru vehiculele cu o greutate de peste 3.500 de kg

În mod normal, un permis de conducere categoria C ar fi necesar pentru vehiculele cu o greutate de peste 3.500 de kilograme, dar această directivă face o excepție pentru vehiculele durabile.

Anterior, guvernul olandez a acordat o scutire temporară pentru perioada 2019 – sfârșitul anului 2022, cerând șoferilor să urmeze un curs auto suplimentar, de cinci ore, înainte de a li se permite să conducă un vehicul cu o greutate de până la 4.250 de kilograme.

Experimentul, la care au participat 28 de vehicule, a fost evaluat cu atenție

Comisia Europeană a stipulat că trebuie garantată siguranța rutieră, care a fost monitorizată prin intermediul rapoartelor privind incidentele și accidentele. Cu toate acestea, pe baza datelor colectate, nu s-a putut trage nicio concluzie semnificativă cu privire la impactul vehiculelor grele asupra siguranței rutiere.

Procesul a arătat că există un sprijin puternic din partea sectorului, a partidelor politice și a ONG-urilor pentru o scutire permanentă privind permisul de conducere categoria C pentru vehicule alternative.

Proiectul de lege scutește doar vehiculele a căror greutate depășește 3.500 de kilograme din cauza unui sistem de propulsie mai greu precum bateriile sau rezervoarele de hidrogen, fără a crește capacitatea de încărcare față de un vehicul diesel de aceleași dimensiuni.

Datorită capacității reduse de încărcare a acestor vehicule și a cererii tot mai mare pentru logistică fără emisii, decizia este considerată drept o soluție pentru a ajuta companiile să devină mai sustenabile, fără a pierde eficiența operațională.