Apare o nouă televiziune în România! 48TV începe să emită astăzi

Apare o nouă televiziune în România! Dinamo București face un pas semnificativ în întărirea relației cu suporterii săi, lansând un post TV dedicat, intitulat „48TV”. Anunțul a fost făcut la începutul lunii martie de Romeo Bănică, directorul de marketing al clubului, care a subliniat că proiectul va avea debutul oficial pe 15 martie.

„În curând va fi lansat 48TV, postul clubului. Avem ca termen 15 martie, așteptăm niște materiale care trebuie livrate. Colegii mei au pregătit deja materiale pe care le vom difuza, vor fi podcasturi, interviuri, emisiuni. E un conținut la care doar noi avem acces și vrem să-l aducem în prim-plan”, a declarat Romeo Bănică pentru Radio Dinamo.

Denumirea „48TV” a fost aleasă cu un scop precis, fiind inspirată de anul înființării clubului, 1948, un detaliu reflectat și în numele societății care administrează echipa, SC Dinamo 1948 SA. Cu toate acestea, fanii au reacționat rapid, întrebându-se de ce postul nu poartă numele „Dinamo TV”.

„Numele e ales așa pentru că a fost dorința noastră de a activa acest brand, îl folosim și în alte cazuri. Vrem să creăm un brand al lui Dinamo cu 1948 sau 48, să fie și o linie merchandising fără o trimitere evidentă spre Dinamo, fără logo, care să poată fi purtată pe stradă”, a explicat Romeo Bănică, potrivit Prosport.

De ce nu se numește televiziunea „Dinamo TV”

Pe lângă strategia de marketing menționată de oficialii clubului, există și un motiv juridic care a determinat conducerea să evite denumirea „Dinamo TV”. Clubul se află de mai mulți ani într-un conflict legat de identitate cu Asociația Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București (ACS FC Dinamo), cunoscută sub numele de „Dinamo Badea”.

ACS FC Dinamo deține 7,03% din acțiunile SC Dinamo 1948 SA și are înregistrate atât pe plan național (la OSIM), cât și internațional (la EUIPO), marca „Fotbal Club Dinamo București” și stema cu cei doi câini în culorile alb, roșu și galben. Din această cauză, în 2023, conducerea SC Dinamo 1948 SA, prin Andrei Nicolescu, a încercat să înregistreze mărcile „Dinamo TV”, însă solicitarea a fost respinsă de OSIM, în urma unei opoziții depuse de ACS FC Dinamo.

O contestație a fost depusă de Nicolescu, însă în octombrie 2024 cererea a fost suspendată, consolidând astfel poziția „Dinamo Badea” în disputa asupra denumirilor comerciale asociate clubului.

Un conflict mai vechi

Conflictul dintre cele două entități nu se limitează doar la numele postului TV. În trecut, Andrei Nicolescu a contestat și modificarea numelui oficial al ACS FC Dinamo la OSIM, încercând să împiedice includerea termenului „Asociația” în titulatura clubului. Această dispută a fost, de asemenea, suspendată, lăsând în aer decizia finală asupra drepturilor de utilizare a numelui „Dinamo”.

În plus, ACS FC Dinamo, aflată în insolvență, a evaluat marca „Fotbal Club Dinamo București”, inclusiv stema și palmaresul, la suma de un milion de euro. De-a lungul anilor, entitatea condusă de Nicolae Badea a trimis multiple notificări către SC Dinamo 1948 SA, cerând încetarea utilizării comerciale a denumirii „Fotbal Club Dinamo” și a emblemei cu cei doi câini. În 2022, ACS FC Dinamo a avertizat clubul cu un posibil proces și cererea de daune de un milion de euro, în cazul în care mărcile ar fi fost utilizate în afaceri din afaceri non-sportive.