Apare o nouă televiziune în România. Este lovitură pe piața media, mai ales că postul TV va avea o abordare total diferită. Acesta va avea specific asiatic, cu pelicule din țări ca Turcia, Israel și țările arabe, printre altele.
Noua televiziune se va numi CinemaAsia. Reprezentanții CNA i-au acordat marți licența audiovizuală.
„Va fi un canal de filme din Asia, cu inserţii de filme europene. Numim doar câteva ţări: Turcia, Israel sau ţările arabe, printre altele. De asemenea, Irina Margareta Nistor este o colaboratoare a postului nostru”, au spus oficialii postului în faţa membrilor CNA.
Câți bani se investesc în noua televiziune
Suma care va fi investită este de 23.000 de euro. Acești bani vor însuma investiția în echipamente, iar alţi circa 60.000 euro vor merge anual pentru cheltuielile de producție, transmite paginademedia.ro.
Postul aparține de grupul Clever al lui Adrian Tomșa. El mai deține și licențele pentru Cinemaraton și CinemaEst (ultimul post și-a schimbat numele recent în ComedyEst). Acesta a preluat posturile TV în toamna lui 2020, precizează sursa citată.
În context, trebuie subliniat că și un alt post de televiziune face mutări importante pe piața media. Este vorba de Etno TV care a anunţat la finalul anului trecut, în faţa CNA, că se transformă din post de muzică populară într-o televiziune generalistă.
Între timp, au început și primele plecări spre Etno TV. Cea mai recentă achiziție este cea a lui Alex Ferariu. El va prezenta emisiunea ”Raport Special”, între orele 18:00 şi 20:00, de luni până vineri.
Plecări și demisii importante pe piața media
Este a doua mutare puternică după ce Dana Grecu (acum Dana Chera) a anunțat că s-a îndreptat spre Etno TV. Aceasta va prezenta un talk-show la postul de televiziune Etno TV, care are planuri mari să devină generalist, în concurență cu alte canale deja consacrate pe această nișă.
Noul director de programe al Etno TV, Marius Huc, a spus că, acum ceva vreme, că patronatul a observat un lucru foarte interesant: faptul că publicul Etno TV de până acum este identic cu publicul staţiilor de ştiri, ca profil.
„Acest public migrează, în special spre seară, către staţiile de ştiri. Ideea a fost: de ce să lăsăm publicul să plece, când îl putem păstra aici, pe Etno”, a declarat acesta în trecut.