Skoda intră pe piața mașinilor electrice, anunță directorul executiv al companiei cehe, Klaus Zellmer. Acesta a precizat că noul model electric va avea un preț accesibil. De asemenea, el a mai precizat că noul model este unul spațios, dar extrem de compact văzut din afară. Cum arată noul model care va fi lansat anul viitor?
Skoda intră pe piața mașinilor electrice
Skoda, filială a Volkswagen AG, planifică să pătrundă pe piața vehiculelor electrice (EV) accesibile, a declarat vineri directorul executiv al companiei cehe, Klaus Zellmer
Viitorul model complet electric, denumit Epiq, este estimat să aibă un preț de aproximativ 25.000 de euro. Este echivalentul a aproximativ 27.000 de dolari. Modelul va fi lansat pe piață anul viitor.
Potrivit lui Klaus Zellmer, designul noului model Epiq va fi total distinct față de cel al vehiculului electric VW ID.2, a informat el jurnaliștii.
Epiq va măsura 4,1 metri în lungime și va oferi un portbagaj cu o capacitate de până la 490 de litri.
„Este spaţios, dar extrem de compact văzut din afară”, a explicat şeful Skoda.
Stellantis a prezentat noul Citroen e-C3
Stellantis, al treilea producător auto mondial, a dezvăluit recent noul Citroen e-C3, o opțiune electrică accesibilă. Acesta are un preț de pornire de 23.300 euro. Suma este echivalentul a aproximativ 24.540 dolari.
Modelul este conceput pentru a rivaliza cu modelele electrice accesibile produse de companiile auto din China. Citroen e-C3, fabricat în Slovacia, va intra în competiție cu Dacia Spring, produs în China.
Producătorii auto europeni sunt determinați să lanseze modele de vehicule electrice (EV) mai accesibile, în contextul în care acestea sunt mult mai scumpe decât vehiculele cu motoare cu combustie internă, fiind încurajați de subvențiile guvernamentale.
Ce părere are Zellner despre competiția asiatică?
„Suntem pregătiţi pentru competiţie. I-am văzut pe concurenţii niponi venind în Europa, i-am văzut pe cei din Coreea de Sud venind în Europa. Şi acum îi vedem pe concurenţii din China venind în Europa. Îi respectăm. Trebuie doar să fim parte a competiţiei. Despre asta e vorba în cazul Skoda”, spune acesta.
Cu câteva luni în urmă, Volkswagen a luat decizia de a amâna construcția unei noi fabrici de baterii pentru vehicule electrice în Cehia.
Zellmer a justificat această decizie afirmând că tranziția către mobilitatea electrică în Europa avansează mai încet decât se estima în ultimii doi ani.
Cu toate acestea, planurile nu au fost abandonate complet.
„Vom relua discuţiile, dar nu va fi vorba de localitatea Pilsen, vom căuta un alt loc”, a declarat şeful Skoda.
La nivel global, Skoda a livrat anul trecut 866.800 de vehicule. A înregistrat, astfel, o creștere de 18,5% față de 2022, în ciuda retragerii de pe piața rusă. Compania s-a retras din Rusia din cauza războiului.
Profitul operațional al Skoda a crescut de la 628 de milioane de euro în 2022 la peste 1,7 miliarde de euro în 2023.