Vești bune pentru Transilvania, după ce orașul Brașov va fi al 17-lea oraș din România cu aeroport. Mai mult, ar fi vorba de al treilea cel mai mare aeroport din țară, după cel din București și Cluj-Napoca. Totuși, vorbim de un proiect care a costat 70 de milioane de euro.
Centrul țării, conectat cu lumea prin cel mai nou aeroport
Evoluția construcției merge conform planului. Aeroportul va fi gata în 2021, după ce construcția a început anul trecut. Proiectul și planul au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pe pistă va putea ateriza și decola orice tip de avion, cu excepția lui A380, cel mai mare avion comercial din lume. Conform proiectanților, primul zbor comercial ar putea avea loc în iunie 2021.
Terminalul de pasageri, terminat acum trei săptămâni
Terminalului de pasageri din cadrul Aeroportului Internaţional Braşov, a fost deja finalizat, după ce, în 17 martie 2020 a fost dat startul şantierului. Singurele lucrări pe care asocierea de firme BOG’ART SRL – UTI Grup SA – UTI Facility Management SA le mai are în desfăşurare acum sunt retuşurile finale, instalarea echipamentelor şi sistemelor necesare funcţionării Aeroportului, testarea şi punerea în funcţiune a tuturor componentelor, montarea mobilierului şi igienizarea spaţiilor.
Spaţiul destinat curselor interne, cu zona de îmbarcare pentru VIP-uri, are două ghişee şi o poartă de îmbarcare, precum şi opt birouri de Check-In care vor fi la dispoziţia pasagerilor, ce se vor împarca utilizând trei porţi de îmbarcare. Tot la parter, în zona de intrare în aeroport vor funcţiona birouri pentru reclamaţii şi bagaje pierdute, un cabinet medical, birouri pentru schimb valutar, închirieri auto şi agenţii.
Accesul la etaj se realizează prin intermediul unei scări rulante care este montată şi urmează să fie pusă în funcţiune, al unor scări clasice şi al lifturilor, acestea din urmă fiind deja funcţionale. La etaj sunt amplasate Plecările Internaţionale, cu săli de aşteptare, spaţii pentru controlul paşapoartelor şi şapte porţi de îmbarcare. Din această zonă se pot vedea celelalte componente ale infrastructurii Aeroportului Internaţional Braşov: apronul, adică parcarea pentru avioane, care în prezent permite staţionarea a trei aeronave, iar în viitor ar putea fi extinsă până la o capacitate de 15 aeronave, în funcţie de necesităţi.
Parcarea continuă cu calea de rulare şi cu pista, în lungime de 2.820 de metri, iar în partea laterală sunt amplasate platformele antisuflu. O parte însemnată din etaj este alocată pentru magazine duty-free, birouri pentru agenţii de turism şi alte activităţi comerciale, dar şi pentru un restaurant la care vor putea avea acces şi braşovenii care nu sunt neapărat pasageri, ci doar aşteaptă pe cineva.
Priveliştea pe care o vor putea admira clienţii restaurantului este spectaculoasă. Zona de Sosiri, atât interne, cât şi internaţionale, are asigurat un flux separat. Ea este amplasată la parter, având patru ghişee destinate controlului paşapoartelor şi biroul Poliţiei de Frontieră. Din aici se ajunge în zona de recuperare a bagajelor, unde au fost deja montate benzile rulante. În faţa Terminalului este un spaţiu care este în amenajare şi unde se montează un tavan exterior care va acoperi o viitoare terasă. Tot aici va fi amenajată o parcare pentru autoturisme, care va avea asigurat accesul direct din drumul judeţean.