Dorin Ivașcu își dorește cu orice preț un aeroport internațional la Tuzla. La începutul acestei săptămâni, pe 16 martie, pe pagina oficială de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost publicat Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla și pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului (105/ 2001) privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002. Pot fi depuse propuneri și observații până la data de 29 martie de către toate persoanele fizice sau juridice interesate.
În cazul în care proiectul va fi adoptat, noua reglementare este motivată de Minister ca fiind un demers menit să încurajeze dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pe întreg teritoriul național, inclusiv prin înființarea/dezvoltarea aeroporturilor de interes regional.
De menționat este faptul că, în documentul strategic care stă la baza dezvoltării infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030 – anume Master Planul General de Transport al României din 2016, este cuprins și aeroportul Tuzla.
Dorin Ivașcu își dorește aeroportul de mai bine de opt ani
Demersul nu este unul nou. Se pare că proprietarului companiei Regional Air Services (AIR), Dorin Ivașcu își dorește de mai bine de opt ani să transforme aerodromul Tuzla în aeroport internațional cu tot ce presupune acest statut, adică punct de trecere a frontierei și birou vamal.
Acesta a mai încercat la începutul stării de urgență declanșate în contextul pandemiei cu coronavirus, când același proiect a apărut pe ordinea de zi a ședinței de guvern din 26 martie, când Ludovic Orban ocupa funcția de premier al țării. După tentativa din 2012-2013, despre care a scris pe larg și Hotnews, mogulul Ivașcu a bătut și la ușa ministrului Carmen Dan (în 2018).
De menționat este faptul că, firma de handling Romanian Airport Service (RAS) deține fără întrerupere monopolul pe serviciile de handling de pe Otopeni și alte aeroporturi mari din țară din 1989 încoace.
În ceea ce privește proiectul, în ultimii ani, presa centrală a ținut să sublinieze de fiecare dată și risc de securitate națională creat de transformarea aerodromului Tuzla în punct de frontieră dat fiind că este amplasat în preajma bazei militare americane de la Mihail Kogălniceanu.