România dă marea lovitură și speră să intre chiar pe piața internațională a apelor minerale. Directorul Societății Naționale a Apelor Minerale, Alin Udriște, a venit cu cele mai surprinzătoare vești.
Alin Udriște, directorul general al Societății Naționale a Apelor Minerale (SNAM), a venit cu vești bune pentru toți românii. Acesta a declarat, în exclusivitate pentru economica.net, că statul român va veni cu o linie de apă minerală și cu un brand propriu. El a mai precizat că Ministerul Economiei a cerut, de anul trecut, ca Societatea Națională a Apelor Minerale să îmbutelieze apa. Directorul SNAM mai spune că deja se lucrează la procedurile de intrare pe piața produsului finit și că se dorește crearea primei fabrici îmbuteliate, dar și crearea unui brand național.
” Încă de anul trecut, prin procedura de selecție conform guvernanței corporative, forul nostru tutelar, Ministerul Economiei, a cerut prin reprezentanții săi în AGA (nr: Adunarea Generală a Acționarilor, adică reprezentanții Ministerului Economiei), ca SNAM să îmbutelieze apă, iar anul acesta solicitarea s-a concretizat în indicatorii de performanță ai Consiliului de Administrație. Astfel, lucrăm deja la procedurile de intrare și pe această piață, a produsului finit, și ne dorim să creăm atât prima fabrică de îmbuteliere, cât și un brand national aparținând Statului român. Dacă în urmă cu un an, acest deziderat era mai degrabă intenție, astăzi el este imperativ.”, a explicat șeful Societății Naționale de Ape Minerale.
Ce nume ar putea avea apa minerală
Alin Udriște a mai precizat că brandul va avea o amprentă puternic națională și că SNAM s-a decis să o numească ”Aqua Dacica”. În ceea ce privește fabrica unde ar putea ”lua naștere” noua apă minerală, directorul SNAM a precizat că va fi preluată o fabrică deja existentă.
” Ne-am gândit să ne asociem cu imaginea dacului, fiind un brand al României și o sursă de cultură și tradiție. În acest moment explorăm ideea de a se chema Aqua Dacica sau doar Dacica… Noi am efectuat deja un studiu de prefazabilitate, prin care s-a analizat oportunitatea alegerii între un proiect de tip greenfield (nr: de la zero) și achiziționarea unei fabrici de îmbuteliere deja existentă. Soluția reieșită în urma studiului arată că atât oportunitatea de timp, cât și cea economică, favorizează varianta a doua. Durează mai puțin și costă mai puțin să cumpărăm și să operaționalizăm o linie de producție deja funcțională, care deține și o oarecare piață de desfacere. Până în acest moment au fost discuții exploratorii, însă nu și negocieri concrete, instituționale, întrucât așteptăm încă studiul de fezabilitate.”, a explicat Udriște.
SNAM are visuri mari cu ”Aqua Dacica”
Conform economica.net, conducerea SNAM a precizat că dorește ca apa minerală îmbuteliată de stat să fie vândută prin marii retaileri și prin promovări făcute de către atașați comerciali. Alin Udriște a mai spus că ar dori ca această apă minerală să fie acordată elevilor, prin programul ”Cornul și laptele”, alături de corn, lapte și măr.
” Vânzarea o să fie o provocare interesantă, mai ales că avem ambiția de a intra cu ea în rețelele marilor retaileri. Acum, sper să nu ajungm la constrângeri de tipul spațiului de la raft, dar până la urmă asta vom vedea în urma negocierilor. Știm sigur că nu o să mergem prin distribuție door to door, care ar implica o logistică foarte costisitoare. Deocamdată este o idee. Nu am făcut încă propunerile, neavând momentan produsul. Dacă vom achiziționa fabrica unui producător deja existent, desigur că vom păstra și brandul lui, în paralel cu creșterea brandului nostru. Aceasta înseamnă acces direct la magazine… În altă ordine de idei, noi suntem patronați de Ministerul Economiei, care are atașați economici în toată lumea. Și există destule țări în lume unde apa este o problemă reală. Prin bunăvoința acestor reprezentanți ai României peste hotare, ne dorim să ajungem să și exportăm această apă. O a treia linie de vânzare, în funcție și de situația bugetară, ar putea fi extinderea programului “Corn, lapte și măr”, prin adăugarea apei. Recomandările tuturor specialiștilor în sănătate vizează consumul a minimum 2 litri de apă pe zi, apa fiind totuși cel mai benefic lichid pentru hidratarea organismului.”, a mai spus Alin Udriște.
După părerea sa, introducerea apei minerale în acest program poate avea efecte benefice pentru întreaga piață, nu doar pentru a spor vânzările acestui tip de apă.
” Sigur că o asemenea decizie nu ar depinde de noi, ci de viziunea și disponibilitățile guvernamentale, însă cred că, pe lângă beneficiile pentru copil, care ar primi 0,5 litri de apă minerală naturală pe zi, pe lângă educarea publicului larg asupra beneficiilor pentru sănătate, o asemenea măsură ar contribui la dezvoltarea pieței, toți îmbuteliatorii români putând participa. Avem deja exemplul industriilor de lactate și panificație, unde impactul a fost pozitiv, putem spune ca o gură de aer. Avem deja exemplul industriilor de lactate și panificație, unde impactul a fost pozitiv, putem spune ca o gură de aer. Inclusiv în cazul merelor, deși aici, având puțini producători locali de mere standardizate, s-a recurs și la importuri ”, este de părere șeful SNAM.
Cât va costa noua apă minerală
Directorul SNAM a mai spus că prețul noii ape minerale va fi categoria medie pentru a asigura accesibilitatea cât mai multor români.
” Costul nostru de producție va avea mai multe componente: materia primă pentru sticle și dopuri, salariile oamenilor direct implicați, regiile de marketing și logistică. Am convingerea că vom fi competitivi. Sper să fie o apă minerală populară, autentic românească, nu doar în conținutul fizico-chimic, ci și în spirit. Tocmai de aceea ne dorim să asigurăm accesibilitatea cât mai multor români la acest produs.”, anunță directorul SNAM.
Sursă foto: Dreamstime