Apare un nou drum de mare viteză! Ministerul Mediului a anunțat că luni, pe data de 2 octombrie, în prezența ministrului Mircea Fechet, a fost semnat acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad.
„Drumul expres Oradea-Arad a primit acordul de mediu! Astăzi, la sediul MMAP, în prezenţa ministrului Mircea Fechet, a fost semnat acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad”, a transmis instituția.
Apare un nou drum de mare viteză! Cel mai mare proiect de infrastructură preluat de autoritățile locale de la Ministerul Transporturilor
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autorităţile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor.
Acesta este inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj.
„Înţelegem foarte bine importanţa obiectivelor strategice de investiţii, nu pierdem timpul, emitem acordurile de mediu fără întârzieri, deoarece este esenţială consolidarea integrării depline a obiectivelor de mediu şi a tranziţiei verzi în procesul de coordonare a politicilor economice, bugetare şi de ocupare a forţei de muncă.
Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autorităţile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj”, a afirmat oficialul.
Potrivit Ministerului Mediului, actul de reglementare pentru viitorul drum expres a fost semnat de Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
Drumul expres Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri
Sursa citată mai precizează că „drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulaţie pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri.
În judeţul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în judeţul Arad. Lucrările vor fi împărţite în trei tronsoane: Oradea-Salonta, Salonta Chişineu-Criş şi Chişineu Criş-Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei.”
„Proiectul traversează cursul râurilor Crişul Alb şi Crişul Negru, prin intermediul unor poduri iar în zona Chişineu Criş, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluţia mutării traseului drumului şi a nodului rutier în aşa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă”, a mai transmis instituția.