CNIR a anunțat că a fost lansat în consultare publică „Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu”.
S-a lansat în consultare caietul de sarcini al drumului de mare viteză București-Giurgiu
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat astăzi lansarea în consultare publică a caietului de sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Acest demers este un pas important în pregătirea proiectului și vizează obținerea de feedback din partea publicului și a părților interesate înainte de inițierea procesului de licitație pentru realizarea studiului.
Consultarea publică se va desfășura pe o perioadă de trei săptămâni, timp în care toți cei interesați pot consulta caietul de sarcini și pot adresa observații sau sugestii. Documentul poate fi accesat pe site-ul oficial al CNIR, www.cnir-sa.ro, precum și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), pentru a asigura transparența și accesibilitatea informațiilor.
Autostrada/Drumul Expres București-Giurgiu este un proiect semnificativ promovat de CNIR, cu sprijinul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Proiectul are ca scop dezvoltarea unei infrastructuri de transport modernă, capabilă să asigure o conexiune rapidă și eficientă între București și Giurgiu.
Studiul de Fezabilitate, care urmează să fie realizat, va avea un rol important în definirea detaliilor tehnice ale proiectului, inclusiv aliniamentul și profilul drumului de mare viteză. Durata estimată pentru finalizarea studiului este de 18 până la 24 de luni. După încheierea perioadei de consultare și evaluarea feedback-ului primit, CNIR va lansa licitația pentru contractarea studiului de fezabilitate, cu scopul de a începe efectiv lucrările până la sfârșitul anului.
,,În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă”, a precizat directorul General CNIR, Gabriel Budescu.
Va fi folosită în premieră o tehnologie pentru studiul de fezabilitate
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu va beneficia de finanțare din fonduri europene, conform anunțului recent făcut de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Caietul de sarcini pentru acest proiect include elemente inovatoare, dintre care se remarcă utilizarea modelării 3D Building Information Modelling (BIM). Această tehnologie reprezintă o premieră pentru studiile de fezabilitate, oferind un proces inteligent bazat pe model 3D care sprijină planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și infrastructurii.
Pentru a integra cerințele de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a rețelei internaționale Building Smart. Această colaborare asigură că proiectul va beneficia de cele mai recente tehnologii și standarde în domeniu.
În ceea ce privește studiul geotehnic, CNIR a solicitat ca utilajele de foraj utilizate să fie echipate cu un sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), care include GPS și camere video pentru a permite urmărirea lucrărilor în timp real. Acest sistem va asigura o monitorizare precisă și eficientă a progresului lucrărilor.
De asemenea, în cadrul studiului de trafic, proiectantul va analiza încă din faza inițială mai multe opțiuni. Acestea includ realizarea drumului fie la profil de autostradă, fie ca drum expres, în funcție de analiza variantelor câștigătoare în Modelul Național de Transport. De asemenea, se va lua în considerare construirea drumului cu trei benzi pe sens, dacă datele de trafic vor justifica această necesitate, sau rezervarea unui culoar pentru dezvoltări viitoare.
În concluzie, Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu reprezintă un proiect complex și inovator, destinat să îmbunătățească semnificativ infrastructura rutieră dintre București și Giurgiu, cu o finanțare asigurată din fonduri europene. Reprezentanții CNIR subliniază importanța acestui proiect pentru dezvoltarea regională și eficiența transportului rutier.