O nouă propunere legislativă, din partea PMP, privind aprobarea obiectivelor de investiţii Drum expres Bucureşti - Olteniţa şi Drum expres Drajna Nouă - Călăraşi, se află în dezbatere, pe masa Senatului.
Inițiativa legislativă propune aprobarea executării a două drumuri expres: primul leagă Capitala de Oltenița, cel de al doilea: Drajna Nouă- Călărași. De peste 30 de ani o parte însemnată a locuitorilor din comunele învecinate Olteniței (Chirnogi, Curcani, Mitreni, Luica, Nana, Spanțov, Budești, Vasilați, Plătărești, Ulmeni, Frumușani, Radovanu, Șoldanu, Sohatu, Sarulești, Gurbănești, Chiselet, Mânăstirea, Frăsinet, Valea Argovei) fac naveta zilnic între comunele de domiciliu și București, unde își au locurile de muncă. Starea actuală a drumului și aglomerația din trafic fac ca durata călătoriilor să se apropie de trei ore. Pentru fluidizarea traficului și conectarea acestor comune cu Capitala, inițiatorii propun construirea unui drum cu patru benzi de circulație, care să permită un transport
civilizat și rapid al călătorilor și mărfurilor către destinație. Drumul existent are o singura bandă de circulate pe sens.
Potrivit studiilor recente efectuate de EuroRAP, acest tip de drumuri este recunoscut ca fiind dintre cele mai periculoase. În Europa, riscul de incidență a accidentelor pentru un drum cu o singură bandă pe sens este de patru ori mai mare decât pentru autostrăzi. De asemenea, acest lucru reiese și din statisticile locale, care reflectă un risc semnificativ mai mare pentru drumurile cu o singură bandă pe sens. În cazul drumurilor naționale există un risc de peste șase ori mai mare decât pentru autostrăzi și de peste trei ori mai mare în cazul în care se iau în calcul doar drumurile naționale din zonele interurbane.
Care este termenul de execuție
În aceste condiții, utilizarea drumului expres Drajna Nouă – Călărași ar permite creșterea vitezei de transport, în condiții adecvate de siguranță, a persoanelor rănite în accidente de circulație pe autostrada A2, către spitalul județean din Călărași. Finanțarea acestor drumuri se asigură de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinație, din credite externe și din fonduri europene. Termenul de execuție a lucrărilor este de patru ani de la intrarea în vigoare a legii.
Demersul legislativ este susținut de cetățenii din zonele Oltenița, Drajna Noua, Călărași si se constituie ca răspuns la solicitările legitime ale acestora. Proiectul legislativ poate fi consultat aici.