Compania Naţională de Investiţii Rutiere a anunțat că a trimis documentaţia pentru proiectarea şi construirea Drumului Expres Focşani-Brăila către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) pentru validare. Proiectul, finanţat din fonduri europene, are o valoare estimată la aproximativ un miliard de euro.
România va avea un nou drum expres
Într-un pas major către modernizarea și extinderea rețelei de transport din România, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunțat recent că a finalizat și trimis documentația necesară pentru proiectarea și construcția Drumului Expres Focşani-Brăila către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) pentru validare. Acest proiect ambițios, estimat la aproximativ un miliard de euro, este o investiție majoră ce va fi finanțată din fonduri europene, marcând un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii de transport a țării.
Importanța Proiectului
Drumul Expres Focşani-Brăila reprezintă un element crucial în strategia de conectivitate a României. Prin intermediul acestui drum, se va realiza o legătură importantă între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7) și Podul peste Dunăre de la Brăila, integrându-se perfect cu Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6). De asemenea, proiectul va oferi acces facil către orașele Tulcea și Constanţa, facilitând astfel mobilitatea regională și creând oportunități economice.
Etapele Proiectului
Primul pas în realizarea acestui proiect de amploare a fost pregătirea și trimiterea documentației către ANAP. Acest pas este esențial pentru a obține aprobarea necesară și pentru a asigura că toate aspectele legale și tehnice sunt conforme cu reglementările în vigoare. Validarea documentației de către ANAP este o garanție că proiectul se va desfășura conform standardelor de transparență și eficiență.
”Drumul Expres Focşani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa, iar contractul pentru proiectare şi execuţie va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract. Am avut în vedere mai mult criterii pentru care am luat această decizie. Este o zonă de câmpie unde managementul de şantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar şi pentru a optimiza execuţia efectivă a şantierului am decis să-l scoatem la licitaţie într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări şi vor funcţiona independent. Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentaţia de atribuire”, a declarat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu.
Drumul va avea 73 de kilometri
Drumul Expres Focşani-Brăila va avea o lungime totală de 73 de kilometri și se va desfășura pe parcursul a 42 de luni, conform contractului stabilit. Din această perioadă, primele 6 luni vor fi dedicate etapei de proiectare, unde se vor planifica toate detaliile tehnice și logistice ale proiectului. Ulterior, urmează o fază de 36 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor de construcție.
Acest drum va aduce o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii din regiune, facilitând conexiunile rutiere și reducând timpul de călătorie între Focşani și Brăila. De asemenea, proiectul va contribui la dezvoltarea economică a zonei, oferind un acces mai rapid și eficient între regiunile din estul și sud-estul României.
Proiectul va include construcția de poduri, pasaje, intersecții și alte structuri necesare pentru a asigura un trafic fluid și sigur pe întregul traseu. Având în vedere complexitatea și amploarea lucrărilor, este esențial ca toate etapele să fie realizate conform planului, pentru a respecta termenul limită și a livra un proiect de calitate.
Drumul Expres Focşani-Brăila va fi construit cu două benzi pe fiecare sens de circulație, având un acostament consolidat pentru siguranță suplimentară și un parapet de beton tip New Jersey în zona mediană, menită să separe sensurile de circulație și să prevină accidentele. Proiectul include, de asemenea, șase noduri rutiere strategice și un total de 57 de structuri, precum poduri și pasaje, care vor facilita traversarea diferitelor obstacole și vor asigura un flux continuu al traficului.