Se face drumul de mare viteză București – Giurgiu. Încă nu se știe dacă va fi autostradă sau drum expres

Prim-vicepreședintele PNL, Dan Motreanu, a anunțat luni lansarea de către Compania Națională de Investiții Rutiere a caietului de sarcini pentru autostrada sau drumul expres București-Giurgiu. El a subliniat că, pentru prima dată în România, un drum va fi proiectat prin modelare 3D. Studiul de fezabilitate va include și soluțiile de conexiune cu Autostrada București Sud (A0) și cu noul pod peste Dunăre, Giurgiu-Ruse.

Dan Motreanu
Dan Motreanu

”Investiţiile în infrastructura de transport sunt vitale pentru dezvoltarea unui judeţ. Compania Naţională de Investiţii Rutiere va lansa caietul de sarcini pentru autostrada sau drumul expres Bucureşti-Giurgiu. În urma studiului de fezabilitate, va fi stabilit profilul de autostradă sau de drum expres”, spune Motreanu pe Facebook.

Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, a declarat că va fi fpcut un calcul pentru a determina ce înseamnă traficul de perspectivă pe 25-30 de ani și, în funcție de acest trafic de perspectivă, trebuie văzut dacă este necesară o autostradă. Dacă datele vor arăta că peste 25 de ani este suficient un drum expres, atunci vor opta pentru drum expres.

În premieră în România, drumul va fi proiectat prin modelare 3D

Potrivit prim-vicepreşedintelui PNL, pentru prima dată la noi în ţară, un drum va fi proiectat prin modelare 3D. Eurodeputatul PNL Dan Motreanu subliniază că, în prezent, se poate ajunge cu maşina de la Bucureşti la Giurgiu folosind DN 5, care tranzitează mai multe localităţi din judeţul Giurgiu. El a menţionat că viteza maximă admisă pentru maşini este de 130 de kilometri pe autostrăzi, 120 de kilometri pe oră pe drumurile expres, 100 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri.

Prim-vicepreședintele PNL, Dan Motreanu, a anunțat luni că Compania Națională de Investiții Rutiere a lansat caietul de sarcini pentru autostrada sau drumul expres București-Giurgiu. El a subliniat că, pentru prima dată în România, un drum va fi proiectat prin modelare 3D. De asemenea, Motreanu a precizat că studiul de fezabilitate va include și soluțiile de conexiune cu Autostrada București Sud (A0) și cu noul pod peste Dunăre, Giurgiu-Ruse.

”Comisia Europeană va finanţa studiul de fezabilitate pentru construirea unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu şi Ruse. Studiul de fezabilitate este în valoare de şapte milioane de euro”, arată Motreanu,