Apare un nou drum. Orașul scapă de mașinile de mare tonaj
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a anunțat că circulația pe Varianta Ocolitoare Târgu Jiu va fi deschisă integral marți, la ora 14:00. Această măsură vine în contextul finalizării lucrărilor de construcție și amenajare a variantei ocolitoare, o infrastructură importantă pentru fluidizarea traficului în zona respectivă.
„Mâine, 16 iulie 2024, ora 14:00, se deschide integral circulaţia pe Varianta Ocolitoare Târgu Jiu! În lungime de 19,987 km la care se adaugă un drum de legătură cu DJ 665 de km 1+385 km, acest nou obiectiv de infrastructură deschis circulaţiei va permite autovehiculelor de mare tonaj să tranziteze zona fără a mai traversa oraşul şi va asigura legătura cu DN 66 (Filiaşi – Târgu Jiu), DN 67 (Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea), DN 66 (Târgu Jiu – Petroşani)”, a scris Pistol pe pagina sa de Facebook.
Varianta Ocolitoare Târgu Jiu este un proiect de infrastructură major care a fost construit cu profil de drum național, având câte o bandă pe sens. Pe traseul său au fost incluse lucrări de construcție a 12 poduri și pasaje, două parcări și trei noduri rutiere. Aceste elemente sunt esențiale pentru a asigura o circulație fluidă și sigură în jurul municipiului Târgu Jiu, reducând congestiile de trafic din oraș.
Valoarea totală a proiectului este de 165,3 milioane de lei, fără TVA, finanțată în întregime prin fonduri europene nerambursabile. Aceasta reflectă importanța investițiilor europene în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, contribuind la modernizarea și îmbunătățirea rețelei de drumuri naționale.
Implementarea Variantei Ocolitoare Târgu Jiu va aduce beneficii semnificative pentru comunitatea locală și pentru traficul de tranzit, facilitând transportul eficient și sigur al călătorilor și mărfurilor prin regiune.
Sorin Grindeanu a anunțat startul pentru licitația Autostrăzii Pașcani- Suceava
Potrivit declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, contractul în cauză are o durată maximă de 30 de luni, din care 6 luni sunt dedicate proiectării și 24 de luni execuției lucrărilor. Proiectul include construcția unui pod și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, precum și realizarea unui drum de legătură în lungime de 5,2 kilometri, care va conecta Aeroportul Internațional Suceava.
În plus, în cadrul aceluiași contract, se prevede construirea a două parcări de scurtă durată și a două Spații de Servicii. În aceste spații vor fi instalate 8 stații de încărcare destinate autoturismelor electrice, conform precizărilor făcute de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Contractul semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, are o durată maximă de 30 de luni, împărțită într-o fază de 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Acesta include o serie de lucrări majore destinate îmbunătățirii infrastructurii rutiere din zona Suceava, printre care se numără:
1. Pod peste Râul Siret și DJ208C: Acest pod va avea o lungime de 845,10 metri și va reprezenta un punct crucial pentru conectarea între diferitele zone din regiune.
2. Pasaj peste calea ferată CF511: Cu o lungime de 625,10 metri, acest pasaj va asigura o trecere eficientă peste calea ferată, evitând interferențele cu traficul feroviar.
3. Nodul Roșcani: Acest nod rutier va facilita conexiunea cu Lotul 1, cu o lungime de 33 de kilometri, și este în proces de validare la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
4. Nodul rutier Dumbrăveni: Situat la intersecția cu DJ208B (Verești – Dumbrăveni), acest nod va optimiza traficul în zona respectivă, asigurând o conectivitate mai bună între comunități.
5. Nodul rutier în proximitatea Aeroportului Internațional Suceava: Acest nod va îmbunătăți accesul către aeroport și va asigura legătura eficientă cu DN29 și restul rețelei rutiere naționale.